„Kezdeti adataink alapján azt feltételezzük, hogy nagy ugrások várhatók” – mondta a Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery ominózus nyilatkozatában az Autosportnak. „A csapatok változtathattak a tél során, elsősorban erőforrás terén, és azt várjuk, hogy amint Melbourne-be érünk, vagy legalábbis Kínába, jelentős eltéréseket láthatunk az előző szezonhoz képest. Tudjuk, hogy mindig mozgó célpontot üldözünk, és azt hiszem, két-három másodperces gyorsulásról beszélünk az előző szezonhoz képest. Ez egy jelentős differencia.”
Nem okozott meglepetést, hogy a szabályváltoztatás első évében az autók jelentősen lassultak. A szezon múlásával azonban így is javulást lehetett megfigyelni – a Belga Nagydíjon például már jobb köridőt sikerült teljesíteni versenykörülmények között, mint egy évvel korábban. Egy másik korábbi nyilatkozatban Hembery elmondta, nem csupán a 2013-as idők elérése, de egyenesen a körrekordok megdöntése is lehetővé válhat 2015-ben. Ezt támasztotta alá az Autosport.
A lap a 2014-es Bahreini Nagydíjat, a szezon harmadik állomását hozta fel példaként, egész egyszerűen azért, mert az első négy hétvége közül egyedül ezt nem befolyásolta eső az időmérésen. Nico Rosberg 1:33.185-ös körrel szerezte meg a pole-pozíciót. Egy évvel korábban ugyancsak ő állt a rajtrács élén, 1:32.330-as idejével. A pálya pole-pozíciós rekordja még a V10-es motorral futott 2004-ből származik. Michael Schumacher akkor 1:30.139-et teljesített. Ha a Pirelli jóslatai helyesek, ez az eredmény megdőlhet idén.
A leglassabb pole-pozíciós idő egyébként nem tavalyról származik, 2009-ben, egy ugyancsak szabályváltozást hozó évben Jarno Trullinak csupán 1:33.431 másodpercet kellett teljesítenie, hogy kiérdemelje az első rajtkockát a Toyotának.