A túraautó-világbajnokság első két fordulóján csak a Citroenek – az előző év bajnok márkája – versenyeztek súlytöbblettel. Marokkó és Monza alapján azonban a WTCC szervezői elvégezték a számításokat, hogy megállapítsák a gyártók közti különbségeket, melyeket a Hungaroringtől fogva versenyről versenyre ballasztokkal egyensúlyoznak.
Ennek értelmében a Honda és a Volvo maximális pluszsúlyt kapott, a két márka minden autója 80 kilogrammal nehezebb lesz, mint eddig. A Citroennek, amely a számítások szerint 0,3 másodperccel lassabb a két riválisnál, 50 kilogrammot kell cipelnie, ami változatlan az első két versenyhez képest. A kalkulációk a Chevrolet-kat 0,8, a Ladákat 1,6 másodperccel lassabbnak hozták ki, így nem kapnak büntetősúlyt.
A Castrol Honda versenyzője, Michelisz Norbert a súlyozás jelentette hátrány ellenére is optimista azzal kapcsolatban, mit érhet el a hétvégén: „Egy szép minta jellemző a magyar versenyekre: 2014 nem alakult jól, de 2015-ben győztem. Tavaly szintén rosszul sült el, így bízom benne, hogy egy rossz évet megint jó követ, ami győzelmet jelent. Természetesen ez a célom. Tudom, hogy az autónk versenyképes, és a Hungaroring vonalvezetése is lehetővé teszi, hogy erősek legyünk. A feladat viszont sosem könnyű, az elvárások pedig magasak a rajongók és média részéről” – mondta a WTCC hivatalos oldalának Michelisz.
Autó |
Tömeg |
Büntetősúly |
Volvo S60 TC1 |
1,180kg |
+80kg |
Honda Civic WTCC |
1,180kg |
+80kg |
Citroën C-Elysée WTCC |
1,150kg |
+50kg |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
1,100kg |
+0kg |
Lada Vesta WTCC |
1,100kg |
+0kg |