Bár a mezőny csak 15 autót számlál a hétvégén, már a rajtnál megrostálódott ez a létszám is. Hárman is lefulladtak: közülük a harmadik helyet elfoglaló Tom Chilton, valamint Nestor Girolami némi késéssel el tudott rugaszkodni, ám hátrébb a szintén beragadt John Filippit már nem tudta kikerülni Yann Ehrlacher, az ütközés pedig mindkettőjük versenyének végét jelentette. A Honda japán pilótája, Rio Michigami szintén már az első körben búcsúzott, miután összekoccant Rob Huff-fal és megsérült a futóműve.
A nagy esés-kelés után a biztonsági autó sietett a 12 fősre zsugorodott mezőny segítségére, Huffot azonban ez már nem mentette meg: miután füst szállt fel a Citroen motorházteteje alól, szerelőihez hajtott és leparkolta autóját (egyúttal pedig húzta maga után a bokszba az őt követő négy autót, köztük a két Zengőt, akiket megtévesztett a látvány, és azt hitték, az előző körökhöz hasonlóan ismét a bokszon vezeti át a mezőnyt a safety car).
Az újraindítást követően az élen megmaradt a Coronel, Guerrieri, Björk sorrend, a holland azonban elszakadás helyett rögtön feltartani kezdte üldözőit, akik viszont a szűk marrakesh-i pályán nem tudtak vele mit kezdeni, hiába csoportosult össze egy hétfős élboly. A tavaly hasonló forgatókönyv mellett ugyanitt győzni tudó Coronel és Chevrolet-je azonban ezúttal a 12. körig bírta a nyomást, ahol elszálltak a fékek az autóból, a pilóta pedig messze lecsúszott az ívről, ezzel a második WTCC-hétvégéjét teljesítő Guerrierinek adva át a vezetést.
Az argentin üldözői között ezt követően beállt a sorrend, a hátralévő körökben a Coronel által feltartott második bolyban történtek események. Nagy Dániel pozíciót veszített Tom Chiltonnal szemben, aki ezt követően agresszív manőverrel bebújt a holland mellé is. Hátrébb Nagy viszont hibázott a 9. helyen, falnak csapta az autót, ezzel pedig elég nagy sérülést szedett össze a Zengő, hogy két körrel a vége előtt a pálya mellett érjen számára véget a futam.
Guerrieri azonban behúzta karrierje harmadik WTCC-futamát, ezzel egy Chevrolet nyerte a Citroenekkel, Hondákkal és Volvókkal teli mezőnyt. Mögötte Thed Björké lett a második, az otthon versenyző Mehdi Bennanié pedig a harmadik hely. Michelisz Norbert pozíciócserék nélkül végzett az ötödik helyen Catsburg és Monteiro között, ezzel a mezőny legjobb hondás versenyzője lett.
Aurelien Panis lett a 10., utolsó célba érkező, ezzel a Zengő Motorsport újonc pilótája megszerezte első pontját.
A nyitóverseny végeredménye:
# | Versenyző | Autó | Hátrány |
1 | Esteban Guerrieri | Chevrolet | |
2 | Thed Björk | Volvo | 0.654 |
3 | Mehdi Bennani | Citroen | 1.289 |
4 | Nicky Catsburg | Volvo | 1.921 |
5 | Norbert Michelisz | Honda | 2.201 |
6 | Tiago Monteiro | Honda | 2.803 |
7 | Tom Chilton | Citroen | 14.032 |
8 | Tom Coronel | Chevrolet | 20.390 |
9 | Nestor Girolami | Volvo | 20.858 |
10 | Aurelien Panis | Honda | 21.950 |
- | Daniel Nagy | Honda | - |
- | John Filippi | Citroën | - |
- | Rob Huff | Citroën | - |
- | Ryo Michigami | Honda | - |
- | Yann Ehrlacher | LADA | - |