A Honda a várakozásoknak megfelelően az élen kezdte a kvalifikáció első szakaszát: Tiago Monteiro és Michelisz Norbert diktálta a tempót – a portugál 1:22.462-vel futotta meg a szintidőt – majd a Volvók is megérkeztek az élmezőnybe, Nestor Girolami és Thed Björk révén. Ez alatt a mezőny végén is zajlott az élet: Aurélien Panis egyre közelebb került zengős csapattársához, Nagy Dánielhez. Tíz perccel a Q1 vége előtt Nicky Catsburg is megérkezett az élre a harmadik Volvóval, Michelisz Norbert azonban visszavette a vezetést a hollandtól.
Robert Huff, Norbi tavalyi csapattársa, a WTCC idei egyik legnagyobb bajnoki esélyese a végére negyedik helyre lőtte be Citroenjét, s noha a szűk utcai pálya falain eddig nem akadt fent senki, a büntetés nem maradt el: Ryo Michigami és Björk is úgy súrolta azt, hogy mindkettejük autója visszapillantó-cserére szorult. A szakasz végén Michelisz felzárkózott Monteiro mögé az élen az idő leteltéve pedig a két Zengő-pilóta, valamint John Filippi búcsúzott az edzéstől.
Michelisz a Q2 elején futott leggyorsabb köréve gyorsan megmutatta, ki az úr a háznál, és befért 1:22 alá, az edzést azonban hamar le kellett állítani Nicky Catsburg kicsúszása miatt. Az újraindítás után Tiago Monteiro nem habozott, és tovább faragta a legjobb időt, a többiek pedig javában próbálgatták a pálya határait: a ladás újonc Yann Ehrlacher, Tom Coronel és Thed Björk is elhagyta az aszfaltot – a holland még egy driftet is bemutatott az egyik kanyarban!
A Q2 végén Monteiro, Michelisz, Huff, Bennani és Girolami lett a legjobb öt sorrendje, Ehrlacher 10. helye pedig azt jelentette, hogy a francia első helyről kezdheti meg élete első futamát vasárnap. A Q3-as száguldást Huff kezdte meg 1:22.309-es idővel, Bennani pedig nem tudta megelőzni őt, és csak 1:22.412-re volt képes. Nestor Girolami a Volvo S60-as volánja mögött mindkét citroenest felülmúlta (1:22.031), Michelisznek viszont nem sikerült ugyanez az argentinnal, mindössze 66 ezreddel maradt el tőle. A magyarok bosszúságára Tiago Monteirónak viszont minden összejött, és hatalmas, 1:21.792-es idejével elhódította a főfutam első rajthelyét, kialakítva a Honda-Volvo-Honda-Citroen-Citroen első ötös sorrendet.
Az időmérő edzés után derült ki, hogy Ehrlacher a Q2 végén kihagyta a kötelező ellenőrzést, melynek következében büntetésre számíthat.