Michelisz Norbert hondás márkatársával, Tiago Monteiróval, valamint régi cimborájával, Tom Coronellel együtt adott interjút a GPSrbija című honlapnak, ahol többek közt arra kérték, hogy értékelje röviden az idei szezonját. A magyar versenyző így felelt: „Összességében ez egy pozitív idény volt a számomra, és határozottan a legjobb idényem a számokat tekintve. A tizenegy versenyhétvégén kilencszer állhattam dobogóra, s nem számolva Marokkót ez a szám nyolc pódium tíz hétvégén” – mondta Michelisz, aki kiemelte a szezon legfontosabb fordulóit is:
„A szezon fénypontja a japán verseny volt a Honda hazai pályáján, míg a legrosszabb számomra a Hungaroring volt, ahol különböző problémák megakadályozták, hogy megadjam a szurkolóimnak, amire vágynak. De aztán amikor mindkét németországi futamon dobogóra állhattam, az feledtette velem a Magyarországon történteket, s sikerült a helyes irányban folytatnom a szezont.”
Az idei szereplés pedig igen szép reményekkel kecsegtethet jövőre, hiszen az elmúlt évek domináns gyári csapata, a Citroen kiszállt, s csak azzal a szatellit SLR-rel lesznek jelen, melynek legyőzése idén sem jelentett gondot Norbinak: „Biztos vagyok benne, hogy egy Honda-pilóta fogja nyerni a címet a következő szezonban, s remélem, hogy én leszek az. Az első, 2010-ben aratott WTCC-győzelmem után megesküdtem magamnak, hogy a bajnoki cím lesz a célom. Sokkal nehezebb volt erre a szintre eljutni, mint reméltem, de a fejlődéshez át kell esni nehézségeken az előrejutás érdekében. Láttam, hogy a Civic mennyit fejlődött az elmúlt években, s az idei szezon eredményei is ezt igazolják, biztos vagyok benne, hogy képesek leszünk ezt folytatni.”
A magyar versenyző egyébként az elmúlt esztendőktől eltérően idén nem csupán a túraautó-világbajnokságban szerepelt, hanem többször beugrott a TCR Benelux sorozatba is, ahol kilenc versenyen hat győzelem és összesen nyolc dobogó volt a mérlege, amivel az összetett hetedik helyére ért oda úgy is, hogy csak a futamok felén indult. Hogy mi jelenti a legfontosabb eltérést a WTCC és a TCR versenygépei között, azt Michelisz így foglalta össze:
„Nagy különbséget jelent, hogy a TCR-autó körülbelül 150 kilogrammal nehezebb a WTCC-versenygépnél, ezt a versenyző érzi a fékezésnél és a gyorsulásnál is. Egy körön a TCR-autó öt másodperccel lassabb a WTCC-nél, ami az autósportban nagyon sokat számít, persze ez minden versenyzőt egyformán érint. A gyorsulást tekintve a két véglet a közúti autó és a gokart, melyek közt a WTCC körülbelül középen áll, míg a TCR sokkal közelebb van a közúti autókhoz” – mondta a magyar versenyző, majd hozzátette:
„A TCR-versenygép megbocsátóbb a hibákkal szemben, egy úrvezető is gyorsan megtanulhatja kezelni és megtalálni a határokat. A WTCC-ben viszont sokkal gyakrabban kell a határon autóznod, sokkal többet kell beleadnod, nagyobb a tempó, de ennek megfelelően nagyobb örömet is okoz a vezetése.”