Sokan hajlanak arra a véleményre, hogy a túraautó-világbajnokság rémes egészségi állapotban van: a Citroen gyári erőkkel kivonul a sorozatból, a Lada úgyszintén beszünteti gyári csapatát, ami azt jelenti, hogy egyedül a Hondának marad teljes státuszú alakulata a világbajnokságban, a létszám pedig legalább három autóval csökken: ebben az esetben nem érné el a 16 résztvevőből álló minimumot, amely esetén a szabályok alapján törölni lehet az adott futamot.
A touringcartimes.com értesülései szerint ezért döntöttek úgy a sorozat illetékesei, hogy jövőre bevezetik a WTCC2-t, egy szabályrendszert, amely lehetővé teszi, hogy műszakilag egyszerűbb és olcsóbb autók is rajthoz álljanak a jelenlegi TC2-es versenygépek társaságában – ami újabb indulókat csábítana a sportba.
A WTCC2 tulajdonképpen a Nemzetközi Automobil Szövetség TCN2 specifikációját takarja, amely jelenleg az Európa-bajnokság (ETCC) topkategóriája. Ez a kategória pedig lényegében megegyezik a TCR előírásaival, kiegészülve néhány biztonsági feltétellel és FT3-as üzemanyagtankkal. A WTCC tehát épp azt a rivális szériát másolja, amely alacsony költségével kínál alternatívát a világbajnokságnak.
Számos jelenlegi csapat érdekelt az ETCC-ban vagy a TCR-ben, mindenekelőtt a Zengő Motorsport, amely egy TCN2-es SEAT-tal (a képen) versenyeztette Nagy Norbertet idén az európai színtéren – ezzel az autóval minden további nélkül részt vehetne a WTCC2-ben. A Münnich Motorsport szintén indult az ETCC-ben, a Honda gyári csapata, a JAS Motorsport pedig a TCR-es Honda Civicek építője.
Megkeresték a WTCC promóterét is, de a Eurosport Events arra hivatkozott, hogy nem nyilatkozhat a Motorsport Világtanács találkozója előtt – az FIA szervezete jövő heti találkozóján fogadhatja el a WTCC2 ötletét.