Ahogyan arra számítani lehetett, éjszakára megérkezett az eső és a hideg Magyarországra. Miután megérkeztek a paddock-ba, a pilóták és a mérnökök gyorsan munkához láttak, hogy a Citroen C-Elysée WTCC beállításait ezekhez a körülményekhez igazítsák.
Amire felsorakoztak az autók nyitófutam rajtrácsán, elállt az eső. Az első két kör után Yvan Muller és José María López a slick gumik mellett döntöttek. A versenytársaknál megoszlottak a vélemények: volt, aki esőgumit és volt olyan is, aki előre slick, hátra esőgumit tett fel.
Ahogy a lámpák kialudtak, Mehdi Bennani kihasználva az esőgumik előnyét, átvette a vezetést Yvan Muller előtt. Néhány kanyart követően a négyszeres világbajnok megcsúszott és maga elé engedett két autót. A tapadás teljes hiányával küzdő Yvan egyre hátrébb került, amíg pontok nélkül José María López társaságában találta magát.
A versenyt Mehdi Bennani vezette, de a Sébastien Loeb Racing többi pilótája is a nyomában volt. Tom Chilton briliáns módon a második helyig tört fel, amíg Grégoire Demoustier a hetedik helyet szerezte meg.
A pontszerzés reménye nélkül Yvan Muller és José María López kiállt gumit cserélni, megfelelő információkat szerezzenek a későbbi főfutamra. Mehdi Bennani és Tom Chilton az első és a második helyen értek célba, ami egyúttal a maximális pontszámot is jelentette.
Az időjárási körülmények nem igazán változtak a főfutam végéig. Ezúttal az összes versenyző esőgumit rakatott fel. A pole pozícióból induló José María López tökéletesen rajtolt, ahogy Yvan Muller is, aki a rajtrács nyolcadik helyéről az első kanyarnál már a harmadik helyre jött fel!
A második körre Yvan Muller megelőzte Rob Huff-ot. Néhány másodperc múlva a safety car felhajtott a pályára, miután Grégoire Demoustier a gumifalnak ütközött. A verseny újraindult, López és Muller megőrizték vezető helyeiket, azonban a verseny közepére a különbségek csökkentek, a feszültség pedig a tetőfokára hágott.
A kilencedik kanyarban Rob Huff a második helyre került, miután egy fékezés során nekiütközött Yvan Muller autójának. A vizsgálatot követően a brit pilóta áthajtásos büntetésben részesült, így a 68-as számú Citroen C-Elysée WTCC visszaszerezte pozícióját.
A csapattársak egymás után érkeztek célba. Ennek a második Citroen győzelemnek köszönhetően a márka ismét a konstruktőrök világbajnokságának élére került, több mint 40 pont előnnyel. A pilóták bajnokságát az időmérők óta vezető José María López előnyét immár 12 pontra emelte.
A FIA WTCC következő állomása Marrakechben lesz, május 6-8-án.