A Tour de France csapatversenyeihez hasonlított MAC3 (Manufacturers Against The Clock – a gyártók az óra ellen) azzal a céllal született meg, hogy plusz izgalmat csempésszen a túraautó-világbajnokság versenyeibe. A közvetlenül időmérő után rendezett csapatidőfutamon minden márka három (a Citroent leszámítva gyári) versenyzője vesz részt, akik állórajtból indulva két kört teljesítenek a pályán. Az óra a start pillanatában indul, és akkor ér véget, amikor a kötelékben haladó csapattársak közül a leghátsó is átszelte a célvonalat. A motorsportokban eddig teljesen ismeretlen formátum jól vizsgázott Franciaországban.
A Ladának jutott a megtiszteltetés, hogy elsőként teljesítsen egy futamot, a sárga autókat Gabriele Tarquini vezette a pályán – a Lada neve mellé 3:07.175-ös kör került fel, Valente és Catsburg nem szakadtak le kollégájuktól. Következőként a Honda gyári hármasa érkezett, ahol Michelisz Norbert állt az élre, Rob Huff azonban elszúrta a rajtot, már az elején lemaradt, így nem sikerült jobb kört teljesíteniük a Ladánál.
Az izgalmakat fűszerezte néhány esőcsepp is, miközben a Citroen szintén felsorakozott a rajtrácson. Mivel ők csak két gyári autót indítanak, a Sebastien Loeb Racing versenyzője, Mehdi Bennani csatlakozott Jose Maria Lopezhez és Yvan Mullerhez, a harmadik pilóta személye a tervek szerint versenyről versenyre váltakozni fog az SLR tagjai közül. Bár Bennani lemaradt a párosról, végül hajszálnyival, három századmásodperccel megverték a Ladát. A MAC3 eredményei a konstruktőri világbajnokságba számítanak bele: a Citroen 10, a Lada 8, a Honda pedig 6 ponttal gazdagodott.
A szezon további versenyein is ez a három trió küzd a csapatidőfutamon: a Volvo csak két autót indít, ezért nem jogosultak a szereplésre, a Chevrolet pedig gyári támogatás nélkül eleve nem indulhat a gyártók bajnokságában.