DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
WTCC

Így kezdődött Michelisz és a Zengő története

Tíz évig volt a Zengő istálló tagja Michelisz Norbert, akire egy tehetségkutató során figyelt fel a csapat. A Honda által leszerződtetett versenyző ezt a kezdetet idézte fel.

A WTCC pilótája idén gyári versenyző lesz a Honda kötelékében, elhagyja azt a csapatot, a Zengő Motorsportot, amellyel eddigi versenyzői pályafutásának egészét, 10 évet töltött el. Minden a Hungaroringen kezdődött, 2005. szeptember 13-án, a Zengő Zoltán által szervezett tehetségkutató teszten. Michelisz Norbertet is meghívták, akinek ügyessége szimulátoros bajnokságokban tűnt ki.

„Wéber Gábor hívott fel először, övé az abszolút első hely” – elevenítette fel Michelisz a SEIKO magazinnak Zengő Zoltánnal közösen adott interjúban. „Gabival a szimulátoros versenyekről ismertük egymást, akkor már három éve a Zengő Motorsport versenyzője volt. Csak annyit kérdezett: lenne kedvem részt venni a tesztnapon, amit Zengőék szerveznek? Ő már megbeszélte a dolgot a tulajdonossal, a döntés az enyém. Juni György is felhívott, ezután nem volt kérdés: jöttem.”



„Itt találkoztam először Zolival. Elfoglalt volt, napközben néhányszor összefutottunk, de engem a csapat versenyzői, Czollner Gyula és Wéber Gabi, valamint a Zengő Motorsport tulajdonosa és ügyvezetője, Juni György navigáltak” – emlékezett vissza Michelisz az őszi napra. Azt is hozzátette, nem érezte úgy, hogy a tehetségkutatón áll vagy bukik jövője, mivel más tesztre is meghívást kapott.

Zengő Zoltán a következőképp idézte fel első találkozását a versenyzővel, aki végül négy WTCC-győzelemig és két privát bajnoki címig juttatta csapatát: „Én egészen más pozícióban eveztem, Juni Gyuri barátommal házigazdaként próbáltuk összefogni azt a tíz évvel ezelőtti szeptemberi napot, a csapat munkáját. Külön nem beszélgettem Norbival, mindenkit egyformán kezeltem. Mi az a pont, amitől már tisztán emlékszem rá? Amikor elmondtuk neki, hogy miért őt választottuk. Szimpatikus volt a visszafogottsága, a határozottsága és a profizmusa, ami az adatokból tökéletesen lejött. Teljesítette az elvárásokat, amiket megszabtunk.”

Pedig nagyon könnyen megtörténhetett volna, hogy a pilóta elszúrja az esélyt, és akkor alighanem minden máshogyan alakul. Ezt ő maga árulta el: „Zoli szerintem eddig a pillanatig nem tudta, hogy a 2005-ös hungaroringi teszten az első körben elváltottam magam. Ilyenkor tízből kilenc esetben a motor vagy a váltó szétrobban. Gyorsan kinyomtam a kuplungot, szerencsére túléltem én is meg a váltó is, tovább tudtam menni. Ha akkor az autó szétesett volna alattam, most aligha ülnénk itt hármasban.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: