A WTCC jelenlegi rendszerében az első futam rajtsorrendjét az időmérő edzés végeredménye határozza meg, míg a második viadalra megfordítják a kvalifikáció első tíz helyezettjének sorrendjét. Korábban előfordult, hogy az előbb sorra kerülő futam eredménye alapján állapították meg a második verseny rajtrácsát, ám a túraautó-világbajnokság 2005 óta íródó története során az mindeddig változatlan maradt, hogy a hétvége utolsó viadalának vágtak neki felforgatott rajtsorrend alapján a versenyzők.
Nos, 2016-tól ez már nem így lesz, Francois Ribeiro ugyanis a csapatokkal és a pilótákkal is egyeztetve úgy döntött, hogy felcserélik a két futam sorrendjét: „Megváltoztatjuk a versenyek lebonyolítását” – nyilatkozta a világbajnokság promótere az autosport.com szakoldalnak. „Egy asztalhoz ültettük az összes csapatot, pilótát és gyártót, hogy megvitassuk ezt a kérdéskört és elmondhassák a véleményüket. Együttesen úgy döntöttük, jövőre az első futamot lesznek fordított rajtrácsosak, és „nyitóversenynek” fogjuk hívni őket, míg a főversenyt közvetlenül utána rendezzük, ami egyúttal kicsit hosszabb is lesz.”
Ribeiro reméli, hogy az új formátum a rajongók számára is követhetőbb lesz, emellett még fordulatosabb futamokat eredményezhet: „Jelenleg a második versenyek a látványosabbak, de nem a legjobb pilóta nyeri őket, és az, aki a dobogó tetején pezsgőzik utána, általában nem a hétvége legjobb versenyzője. Együttesen úgy határoztunk, hogy ezen változtatunk a megfelelő irányba” – fogalmazott a francia szakember. „A legjobbaknak nehezebb dolguk lesz, hiszen több kockázatot kell vállalniuk az első futamon: előre kell küzdeniük magukat, hogy komoly pontokat gyűjtsenek, de egyúttal a kocsit is meg kell óvniuk a második versenyre. Ez megváltoztatja a pilóták hozzáállását… ha elszúrják az első versenyt, többet veszíthetnek összességében, mint most.”
A WTCC első embere arról nem ejtett szót, hogy ezzel egyidejűleg a pontozást is megváltoztatják-e: értelemszerűen úgy lenne logikus, ha a második, normál rajtrácsos futamon több egységet gyűjthetnének a pilóták. A hétvége menetrendje ezt leszámítva nem fog módosulni: továbbra is egy félórás teszt és két szabadedzés előzi meg a három részre bontott kvalifikációt, Ribeiro ugyanakkor azt is elárulta, hogy a tengerentúli fordulók mostantól mindenképp kétnaposak lesznek. A versenynaptárat illetően várhatóan az egyetlen változást az jelentheti, ha Moszkva helyett Szocsiban rendezik az oroszországi futamot, a kompenzációs súlyok rendszerében viszont fontos eltérés lesz, hogy a mostani 60 helyett 80 kilogramm lesz a maximális kiosztható pluszsúly.
A szabályváltozások még nem tekinthetők teljesen hivatalosnak és véglegesnek: előbb a Motorsport Világtanácsnak is el kell fogadni őket a jövő szerdai, párizsi ülésükön.