A Buri Ram tartományban lévő versenypálya, hivatalos nevén Chang International Circuit, 2014-ben, elsőként nyitotta meg kapuit az autó- és motorsport szerelmesei előtt Thaiföldön. Tavaly vendégül látta a japán Super GT-t, idén a WSBK-t, a TCR Seriest és jövő januárban rendezik meg itt az ázsiai LeMan sorozat egyik versenyhétvégéjét.
A pálya, amely 4554 méter hosszú, 12 gyors kanyarral tűzdelt, köztük olyan is, amit padlógázzal fognak bevenni a versenyzők, valamint hosszú egyenesekkel rendelkezik, ami kedvezhet a Citroen versenyautóinak, egy pilóta kivételével mindenki számára ismeretlen, ugyanis erre az egy alkalomra nevezték be Tin Sritrait, tahi autóversenyzőt. Michelisz Norbert szerint a Chang International Circuit az argentin és a legutóbbi japán pálya ötvözete. A mezőny kétszer 11 kört tesz meg a vasárnapi futamokon.
A hétvégi súlyozás nem alakul szerencsésen a Honda pilótái számára, hiszen mindegyik autóba plusz 40 kg-ot kell elhelyezni. Ahogy már megszokhattuk a Citroenek +60 kg-ot cipelnek magukkal, de sem a Chevyk, sem a Ladák nem kapnak extra súlyt, ezzel nő a versenyképességük a Hondákkal szemben.
Összetettben Michelisz Norbert, legjobb hondásként, az ötödik helyen áll 172 ponttal, csupán a négy gyári Citroen előzi meg: a világbajnok José-Mária López (396 pont), Yvan Muller (321 pont), Sébastien Loeb (282 pont) és Csing Hua Ma (178 pont).
Michelisz Norbert:
Az elmúlt 5 hétben volt időnk felkészülni és összegezni a célkitűzéseinket a szezon hajrája előtt. Az alapvető céljaink nem változtak annak ellenére sem, hogy tetemes, 40 kg-os ballasztsúllyal állunk rajthoz Buriramban. Jó lenne egy erős pontszerzéssel és egy dobogós helyezéssel hazatérni a Távol-Keletről.
Kelenvölgyi Ágnes, a MOL-csoport szponzorációs vezetője:
A hétvégi verseny az első alkalom, hogy túraautó-bajnokságot rendeznek Thaiföldön, így Norbi egy eddig ismeretlen pályán új kihívásokkal néz szembe. A szezon utolsó előtti futamán az egyre élesebb küzdelem mindinkább próbára teszi a magyar versenyzőt, azonban tehetsége és elhivatottsága nem hagy kétséget afelől, hogy Norbi, ahogy vállalatcsoportunk is, nemzetközi szinten képes felvenni a versenyt a legjobbakkal. Ennek eredményeként a rajongókkal együtt egy izgalmas futamnak nézünk elébe.
A hétvége tervezett menetrendje ismét eltér a megszokottól és sajnos a közvetítések rendje is. Az Eurosport nem adja élőben és nem is ismétli meg az időmérőt, csak a weboldalukon lehet nézni. Szerencsére az M4 csatornán élőben nézhetjük végig a műsor vendége Kis Pál Tamás lesz, a kommentátor Tóth Róbert. Ezt az adást megismétlik közvetlenül a futamok előtt, vasárnap reggel 9-től.
Viszont a futamokat az Eurosport már közvetíti, ahol a szokásos Lantos András – Csuti László kommentátor páros várja a nézőket.
2015-10-31 Szombat
03:00 – 03:30 Szabadedzés 0.
08:30 – 09:00 Szabadedzés 1.
11:00 – 11:30 Szabadedzés 2.
2015-11-01 Vasárnap
04:00 – 05:00 Időmérő
09:50 – 11:50 Futamok