Ahogy a tegnapi teszt esetén is, úgy a mai első szabadedzés is késéssel vette kezdetét Vila Realban, köszönhetően annak, hogy az egyik betétfutam megcsúsztatta a programot. A húsz perces üresjárat során több vágóképet is láthattunk a közvetítésben, kezdve egy a kertjét locsoló bácsitól egészen Michelisz Norbi tüsszentéséig, ám ennél jóval érdekesebb volt az Eurosport stábja által a helyszínen tartózkodó Alain Menuvel készített interjú. A túraautó-vb történetének egyik legsikeresebb és legrutinosabb versenyzője a hétvégén a Team Bamboo kérésére a fiatal Gregoire Demoustier-t segíti tapasztalataival, emellett azt is elárulta, hogy bár még nem volt lehetősége kipróbálni a jelenlegi TC1-es specifikációt, szívesen visszatérne a WTCC-be.
Magyar idő szerint fél 11-kor aztán végre a pályán is akciót láthattunk. A félórás tréninget ezúttal is a Citroënek kezdték a legjobban: az első körök után José María López állt az élen, ráadásul rögtön megdöntötte tegnapi legjobb idejét, ám mivel a pilóták továbbra is még csak ismerkednek a vonalvezetéssel, ez egyáltalán nem volt meglepő. Mögötte aztán újfent Michelisz Norbert neve tűnt fel az eredménylistán, mindössze két tizeddel elmaradva az argentin világbajnoktól, de megelőzve többek között Sebastien Loeböt vagy épp márkatársát, a hazai közönsége előtt versenyző Tiago Monteirót. Egyértelműen a Honda tűnt egyébként a C-Elysée-k elsőszámú kihívójának: „féltávnál” az első hét helyen a francia és a japán gyártó versenyzői osztozkodtak.
Meglepő módon a 17. percig kellett várni arra, hogy valaki nekimenjen a gumifalnak, ám Néstor Girolami is csak finoman érintette azt, így az argentin zavartalanul tudta folytatni a körözést. Nem sokkal később Tom Coronelnek a saját első abroncsával akadt problémája: szemmel láthatóan a holland defekttel volt kénytelen visszatérni a bokszba. Eközben az élmezőnyben is történt egy változás: Loeb bejött Norbi elé a második helyre. Persze a Zengő Motorsport pilótája sem tétlenkedett: a legjobb első szektort megfutva visszavette a korábbi kilencszeres rali-világbajnoktól a pozíciót! Ezzel azonban még nem volt vége az edzésnek, Yvan Muller ugyanis brutális utolsó etapot teljesített, így átvette a vezetést Lópeztől.
Az óra végül nem tudott teljesen lepörögni, néhány másodperccel a leintést megelőzően ugyanis előkerült a piros zászló, köszönhetően Gabriele Tarquini és Tom Chilton ütközésének: a 2009-es vb-győztes olasz csúnyán elmérte az egyik féktávot, és belerongyolt hátulról a brit Chevy-jébe. Miután a tréninget már nem indították újra, Muller maradt az első helyen López előtt, Michelisz Norbi pedig tegnapi második helye után egy szintén biztató harmadik helyezést tudott begyűjteni. Őt Loeb és Ma követte a sorban, megelőzve a Tarquini, Monteiro sorrendben következő gyári Hondákat, valamint Girolamit. A Chevrolet-k közül Hugo Valente lett a legjobb a maga kilencedik helyével, míg Rob Huff ideje leggyorsabb ladásként is csak a 11. pozícióra volt jó.
Folytatás várhatóan itthoni idő szerint 13 órakor a második szabadedzéssel.
Az 1. szabadedzés végeredménye:
1. |
Yvan Muller |
Citroën C-Elysée WTCC |
2:00.749 |
2. |
José María López |
Citroën C-Elysée WTCC |
2:00.833 |
3. |
Norbert Michelisz |
Honda Civic WTCC |
2:00.909 |
4. |
Sébastien Loeb |
Citroën C-Elysée WTCC |
2:00.964 |
5. |
Ma Qing Hua |
Citroën C-Elysée WTCC |
2:01.353 |
6. |
Gabriele Tarquini |
Honda Civic WTCC |
2:01.399 |
7. |
Tiago Monteiro |
Honda Civic WTCC |
2:01.527 |
8. |
Nestor Girolami |
Honda Civic WTCC |
2:01.799 |
9. |
Hugo Valente |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
2:02.057 |
10. |
Mehdi Bennani |
Citroën C-Elysée WTCC |
2:02.551 |
11. |
Rob Huff |
LADA Vesta |
2:02.684 |
12. |
Jaap Van Lagen |
LADA Vesta |
2:02.809 |
13. |
Nicky Catsburg |
LADA Vesta |
2:03.289 |
14. |
Stefano D'Aste |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
2:03.319 |
15. |
Tom Coronel |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
2:03.888 |
16. |
John Filippi |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
2:05.192 |
17. |
Tom Chilton |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
2:05.399 |
18. |
Grégoire Demoustier |
Chevrolet RML Cruze TC1 |
2:07.581 |