A második futamot Jaap Van Lagen kezdhette meg az élről a Lada örömére, mellőle Gabriele Tarquini remélhette, hogy egy dobogós helyezéssel véget vet a Honda szlovákiai átkának. A második sorból Chilton, és Ma, a harmadiból Valente, és Catsburg várta a lámpák kialvását. Michelisz Norbi autóját hamar rendbe tették a Zengő Motorsport szerelői a bal első defekt után, így egy miatyánk elmondása közben csak bízhattunk benne, hogy Norbi eléri a kockás zászlót, lehetőleg pár értékes pontot gyűjtve.
A rajtot Tarquini kapta el a legjobb ütemben, de Loeb, és López valami örült rajtot vett: az első kör közepén már a második-harmadik helyen álltak. Michelisz Norbit feltartotta a lefulladó Mato Homola, de aztán gyorsan ráérzett a ritmusra: kettőt előzve a 11. volt az első kör végén.
A Citroëneket nem lehetett megállítani, Tarquinit hamar üldözőbe vette a Loeb-López-Muller hármas. Őket Valente, Van Lagen, és Huff követte. A harmadik kör elején Loeb át is vette a vezetést a veterán olasztól, akit egy körrel később López, és Muller is faképnél hagyott. Három és fél kör elég volt a Citroënek előretörésére!
Michelisz tartotta magát a 11. helyen, közelítve Chiltonhoz. Az élen Loeb kényelmesen tartotta megszerzett előnyét csapattársaival szemben, Pechito alatt pedig alaposan csúszkálni kezdett a C-Elysée. Monteiro, és Ma is egyre inkább elkezdett Norbihoz közelíteni, szerencsére a versenybírák egy üldözőt leráztak: Ma kapott áthajtásos büntetést hibás rajt miatt.
5 körrel a vége előtt Muller egyre agresszívabban kezdte el Lópezt támadni, aki kis túlzással többet ment keresztbe, mint egyenesen. A nyolcadik körben Monteiro szállt bele Michelisz Norbiba a hármas kanyar féktávjánál: az óriási ütés ellenére Norbi meg tudta fogni az autót, és pozícióvesztés nélkül folytatni a küzdelmeket. A versenyigazgatóság azonnal elkezdte vizsgálni az incidenst.
A portugál azonban nem adta fel, és továbbra is a Honda Civic sarkában maradt. Tom Chilton is meglátogatta a sóderágyat, ami végül a Chevy vesztőhelye lett. Az utolsó körhöz érve Loeb már nem engedte ki a kezéből a győzelmet, így Marokkó után idei második futamgyőzelmét aratta, megelőzve Pechito Lópezt, és Yvan Mullert. Tarquini legjobb hondásként a negyedik lett, Valente az ötödik, Van Lagen a hatodik pozícióba fejezte be a szlovákiai hétvégét. Michelisz Norbi hatalmasat harcolva az utolsó körben, végül a 8. lett, ami némi gyógyírt jelenthet az első futamon elszenvedett balszerencsére.
Folytatás a jövő hétvégén, amikor is a franciaországi Paul Ricard pályára látogat majd a WTCC mezőnye.
A második futam végeredménye:
1 |
Sébastien Loeb |
FRA |
Citroen C-Elysée |
11 |
|
2 |
José María López |
ARG |
Citroen C-Elysée |
11 |
3.188 |
3 |
Yvan Muller |
FRA |
Citroen C-Elysée |
11 |
7.626 |
4 |
Gabriele Tarquini |
ITA |
Honda Civic |
11 |
12.144 |
5 |
Hugo Valente |
FRA |
Chevrolet RML Cruze |
11 |
16.266 |
6 |
Jaap Van Lagen |
NED |
Lada Vesta |
11 |
16.634 |
7 |
Mehdi Bennani |
MAR |
Citroen C-Elysée |
11 |
18.793 |
8 |
Michelisz Norbert |
HUN |
Honda Civic |
11 |
30.442 |
9 |
Tiago Monteiro |
POR |
Honda Civic |
11 |
30.691 |
10 |
Tom Coronel |
NED |
Chevrolet RML Cruze |
11 |
31.666 |
11 |
Nestor Girolami |
ARG |
Honda Civic |
11 |
32.150 |
12 |
Stefano D'Aste |
ITA |
Chevrolet RML Cruze |
11 |
40.429 |
13 |
Grégoire Demoustier |
BEL |
Chevrolet RML Cruze |
11 |
42.916 |
14 |
John Filippi |
FRA |
Chevrolet RML Cruze |
11 |
45.517 |
15 |
Mato Homola |
SVK |
Chevrolet RML Cruze |
11 |
45.690 |
16 |
Tom Chilton |
GBR |
Chevrolet RML Cruze |
8 |
3 Lp. |
17 |
Nicky Catsburg |
NED |
Lada Vesta |
8 |
3 Lp. |
18 |
Rob Huff |
GBR |
Lada Vesta |
8 |
3 Lp. |
19 |
Ma Qing Hua |
CHN |
Citroen C-Elysée |
7 |
4 Lp. |