DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
WTCC

A Zengő most négy pontnak is örül

A Zengő Motorsport hivatalos szlovákiai beszámolójából kiderül, hogy bár nagyobb reményekkel utaztak a hétvégére, az első futam balszerencséje után a második verseny nyolcadik helyének is örültek.

1. futam - Az az egy pontocskánk is kidurrant!

Defekt miatt kellett feladnia Norbinak az első szlovák futamot, ráadásul a 10. helyről. Nem csupán a defekt, de az egész technikánk teljesítménye kétségbeejtő volt, senki sem tudja, hová lett az erő, a lendület az autónkból.

A rajt Norbinak jól sikerült, köszönhető egy kicsit Ma Ching Huanak, aki a Citroennel némileg beragadt a rajtnál. Hogy most ő aludt el, vagy csak simán „beköpte a gyertya” azt nem tudom, mindegy is. Tizenháromról egészen a kilencedik helyre sikerült felrántania a Civicet Norbinak, de pár kanyaron belül kiderült, hogy a mögöttünk érkező Bennani nem tartható a Citroennel. Annyival durvábban szól az a technika, hogy még Bennani is simán előz vele egy Norbi szintű versenyzőt. Így hamar a 10. helyre estünk vissza, de még élt a pontszerzés reménye.

Úgy tűnt egy darabig, hogy talán Monteiro is veszélyes lehet, takkra ugyanolyan köröket futottak. Igaz a portugált némileg segítette a szélárnyék és Norbi tempója, ritmusa. Valójában nem volt közvetlen veszély, de a legkisebb hiba után előzött volna. Azt gondolom, nem lett volna hiba, és el is könyveltük lassan a pontocskát, amikor Norbi szólt rádión: defektet kaptam! Mire kimondta már irányíthatatlanul szánkázott a sóderágyban, szomorú pillanatok voltak.

Norbi ismét beszólt és jelezte, hogy az autó teljes egészében átvizsgálásra szorul, egyszerűen nem lehet ráismerni, igazi küzdelem vele menni még a középmezőnyben is.

És akkor jövő héten francia futam…

Mitől lehet a defekt? A legegyszerűbb magyarázat az anyaghiba, de azért ezek a gumik nem olyan „fából” készültek. Lehet az oka az extrém futómű állítás is, egyszerűen akkorát dől a kerék, hogy sokkal vékonyabb felületen fut, így a terhelésre szétrobban. Ez sem valószínű, miért is állítanánk akkorát, hogy ez legyen. Meg aztán, ha a dőlést túltolod, az sem jó. Az inkább valószínű, hogy erőltetett menetben durvábban használja a gumikat a Civic, ezt akár egy futómű elem elégtelen működése is okozhatja. Tény, hogy a versenytempó tartásához meg kell szakadni most a kocsiban. Valamiért azt érzem, Muller és Lopez nem ezért izzadt meg, ők a versenyre koncentrálhattak.

Nem tudom miért, csak azt, hogy iszanyat feszültségben megyünk bele a második futamba, annyira jó lenne valami pici siker, vagy valami pici szerencse. Könnyen lehet, hogy ezen a hétvégén nem jut. Sajnálom!

2. futam – Örülnünk kell a nyolcadik helynek!

Igen, a mostani állapotunkban ez tényleg így van. Szerencsénk is volt, közben Norbi minden tudására szükség volt, hogy Monteirot kivédekezze, aki egyébként ki is lökte egyszer, de utána sportszerű volt.

A rajt hőse megint a kínai Ma Ching Hua volt, aki, dehogy tudott elrajtolni, hova gondoltok. Lett belőle megint szép kis zavar, de csak két helyet sikerült behúzni az első fordulóig. Tarquini hamar az élre ugrott, szép látvány volt, ahogy egy Honda elől ment, bár, sejtettük, jó vége aligha lehet.

Mire ezt nyugtáztuk legbelül érkezett is a három Citroen és némi körülményeskedés után kikerülték a Mestert és ott is hagyták, mind a hárman, szépen sorjában. Itt szállt el a Honda esély végleg Szlovákiában. Aztán még Bennani is odafirkált Norbinak is, meg Monteironak is. Neki már nagyobb küzdelem volt, de a tempója így is eszetlennek tűnt az átlaghoz viszonyítva.

A portugál Norbi mögül jött, lassabb volt az időmérőn, de nem lehetett senkitől megkérdezni, vele meg mi történt? Hogy tud ennyire jönni? Tizedek voltak csak köztük, de sajnos Monteiro javára. A szélárnyék megint segítette a portugált és persze élvezte az üldöző szerepét. Kényelmesebb pozíció.

Aztán a nyolcadik körben kipöccinette a forduló Micheliszt, klasszikus kiforgatás volt a hátsó kerék érintésével, Norbi keresztbe fordult, de a gázon állva folytatta, így az autó „eleje visszahúzta” a menetirányba. Monteiro meg is fékezte a Hondát, megvárta, amíg Norbi összeszedi a Civicet a botlásból, majd újra üldözni kezdte. Nem volt sok tizedes előny, amit simán kihasznált volna, csak lihegett és lihegett Norbi hátsójában, de végül így futottak be.

Volt azért szerencsénk is: egyszerre két Lada kotlott meg előttünk és a gyorsabb Ma Ching Huát megbüntették a rajtban mutatott show-ja miatt. Így nyertünk három helyet, szó szerint.

Valami pici fény ez a nyolcadik hely, de csak arra elég, hogy rávilágítson arra, hogy valami végképp nem oké ezzel a motyóval.

Felemelő volt megint látni titeket, sok száz magyar, zászlókkal, egy domboldalon táborozva éltette a csapatot még ebben a szorult helyzetben is. Köszönjük nektek, tudom, hogy csalódottak vagytok, persze, mi is, nagyon. De a technikai sportban maga a technika az egyik legfontosabb csapattag és ez a csapattagunk ma alulteljesített. Nem kicsit, nagyon.

Meg kell találnunk a hibát, hogy újra fel tudjunk zárkózni a méltó helyünkre. Franciaországban folytatjuk a jövő héten, rengeteg dolgunk van, de azok közül is a legfontosabb, hogy ne veszítsük el a fejünk, nincs világvége, csak nagyon fájt ezt a hétvége!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: