DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 8. péntek
WTCC

Az időmérő előtt ráerősítettek a Citroenek

Kissé visszaszorultak a Ladák az időmérő előtti utolsó szabadedzésen: az első három helyet a Citroenek szerezték meg, s a szombatonként rendre remeklő Hugo Valente is befért Huffék elé. Norbi hátul.

Amilyen eseménytelenül telt a WTCC első szabadedzése, annyira kárpótolta a nézőket a második: piros zászló, a végén eleredő eső, és számos kicsúszás színesítette a túraautó-világbajnokság utolsó tréningjét a kvalifikáció előtt. A Citroënek egyre inkább ellépnek a mezőnytől, mögöttük viszont megjósolhatatlan az erősorrend!

Pontban délben, ebédidőben vette kezdetét a túraautó-világbajnokság szlovákiai futamának második szabadedzése. Az előjelek alapján Citroën –Lada párharcot várhattunk (ki hitt ebben az év előtt?), Jose María López, és Rob Huff csatája eddig 1:1-re állt a szabadedzéseket tekintve. A félórás tréninget Yvan Muller kezdte az élen, egy nagyon erős idővel: 2:05.057-nél állt meg a stopper, aminél eddig csak Rob Huff tudott gyorsabb lenni még a tegnapi tréningen.

Mögötte Tarquini, és némi meglepetésre D’Aste következett, miközben Michelisz Norbi adott némi munkát a Zengő Motorsport szerelőinek: a 13-as kanyarban túl nagy volt a lendület, és egy hosszas kavicságy járás után Norbi vissza is tért a boxba. Sokaknak hiányzott még a kellő tapadás, többen is letértek a pályáról a hosszú-nyújtott kanyarokban, miközben Muller tartotta a vezető helyét, mögötte Tarquini, D’Aste, Van Lagen, Ma, és Coronel zárta az első hat sorrendjét.

A szabadedzés feléhez közeledve Loeb lépett fel a második helyre, miközben az újonc, Mato Homola autója lerobbant a bokszutca közepén, elállva a többiek elől az utat: a Lada szerelők segítségével végül megoldott az ügy, a szlovák újoncot sikerült visszatolni a boxba. Norbi első gyors körével a 12. helyen kezdett, majd ismételten visszatért csapatához.

loeb_slovakia_15



Féltávnál Muller, Loeb, Tarquini, D’Aste, Van Lagen, és Ma voltak a top6-ban, Chilton, és Huff pedig még nem teljesített gyors kört. A címvédő végül az első komoly körével Muller mögé lépett, kettőjük közt mindössze egy tized döntött csak. A hétvégén eddig „megbúvó” Bennani negyedikként érkezett, így az első négy helyet gyorsan kisajátították a Citroënek.

A Lada is kezdett éledezni, Catsburg beékelődött a franciák autóik közé a negyedik helyre. Az első három sorrendjébe sokáig nem szólhattak bele a többiek, de mögöttük a helyzet percről-percre változott. Huff, Coronel, és Michelisz is épp a gyors körén volt, amikor Demoustier parkolta le a Chevyt a kettes kanyar mellé: villant is sárga, majd a piros zászló!

Az eltakarítást követően a csapatoknak 5 percük maradt pályára küldeni pilótáikat. Nehezítette a körülményeket, hogy a 11-es kanyarban már pár esőcsepp is megjelent, a délutánra jelzett zápor úgy néz ki még is eléri a Slovakiaringet! Huff az első gyors körével az ötödik helyen kezdett, Norbi viszont továbbra is a középmezőnyben ragadt.

A Citroen végül kisajátította az első három pozíciót, mögöttük Valente, Huff, és Catsburg zárta a top6-ot. Michelisz Norbi nem tudott javítani, és csak a 15. lett az időmérés előtti utolsó tréningen.

Az edzés végeredménye

live_wtcc_slov_fp_vege

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: