A csupán 20 esztendős Mat’o Homola, akinek neve az ETCC-ből lehet ismerős, a Campos Racing harmadik Chevrolet-ját kapja meg a szintén fiatal (22 és 20 esztendős) Hugo Valente és John Filippi mellett, azt az autót, amellyel tavaly Dusan Borkovic versenyzett, idén azonban még nem használták. A Campos csapattal először tavaly nyáron tesztelt Barcelonában, Ruben Espin csapatmenedzser elmondása szerint a bemutatkozáson azóta dolgoztak. Homola lesz a WTCC első szlovák versenyzője.
A pilóta fiatal kora ellenére két alkalommal második helyen zárta az ETCC Super 2000 kategóriáját. Idén az SMT osztályban indul, akárcsak Ficza Ferenc vagy Dusan Borkovic, a május eleji hungaroringi nyitóhétvége azonban kevésbé alakult eredményesen számára, egyik versenyt feladta, a másikon csak negyedik lett kategóriájában. A versenyhétvége előtti pénteken részt vett a budapesti Nagy Futamon is. A Slovakiaringen kettős kihívásra vállalkozik: a WTCC mellett az ETCC megmérettetésén is részt vesz a Homola Motorsport Seatjával.
„Ez egy nagy esély számomra, és elszánt vagyok, hogy a legtöbbet hozzam ki belőle. Nem gyakran kapod meg a lehetőséget, hogy egy világbajnokságon versenyezz” – nyilatkozta a fiatal versenyző, aki tudja, nehéz kihívás előtt áll. „Ha ez a saját hazádban történik meg, az még különlegesebb. Meg kell tanulnom ezt az erősebb és műszakilag fejlettebb autót, miközben nemzetközi versenyzők nagyon erős mezőnye ellen szerepelek. Habár nincs tapasztalatom a TC1-ben, legalább számíthatok a hazai rajongók támogatására, egy olyan pályán, amelyet jól ismerek és nagyon kedvelek.”