Pénteken 18 óra 20 perckor történelmi pillanat következett el a Túraautó-világbajnokság történetében, hiszen kezdetét vette a WTCC első időmérő edzése a világ egyik leginkább embert próbáló, legendás, 25 kilométer hosszú versenypályáján, a nürburgringi Nordschleifén.
Valljuk meg, nem éppen szokványos jelenség az, hogy túraautókat ilyen hosszú pályára felengedjenek, és az időmérő edzésen is eléggé elveszett a mezőny a 25 kilométeres távon. Nyilván a szurkolók sincsenek hozzászokva ahhoz, hogy majdnem 9 percet kell várniuk, mire egy pilóta teljesíti egy gyorskörét, másrészről viszont éppen ezek a szokatlan vonások tették különösen izgalmassá és egyedivé a mostani kvalifikációt.
A szabályok értelmében a WTCC időmérői három szakaszban szoktak zajlani, ám a pálya hosszából adódóan ezt most elvetették, és a versenyzőknek egyetlen egy egyórás etap állt a rendelkezésükre ahhoz, hogy eldöntsék a pole-pozíció sorsát.
Az autók üzemanyagtankjának mérete folytán azt eleve tudni lehetett, hogy mindenkinek legfeljebb három gyorskört tud majd futni az időmérőn, túl sok hibázásra tehát nem volt lehetőség. Az első gyorskörök megfutása után az öt Citroen állt az élre, José Maria Lopez, Mehdi Bennani, Sebastien Loeb, Yvan Muller, Ma Csing-hua sorrendben, ám őket legjobb hondásként a Zengő Motorsport magyar pilótája, a legutóbbi, hungaroringi futamát megnyerő Michelisz Norbert követte a 6. helyen.
A magyar versenyző következő körében lila szektoridővel kezdett, és lendülete a következő bő húsz kilométerre is kitartott, így feljött a 2. helyre Lopez mögé az ideiglenes eredménylistán. Az igazsághoz az is hozzátartozott azonban, hogy ő futotta a legelső gyorskört friss gumikon, ami a hétvége eddigi időjárását ismerve okos húzás volt, mert ezen a pályán bármikor leszakadhat az ég különösebb előjelek nélkül.
Ez most nem történt meg, Lopez viszont hamarosan tovább javított, és a hétvége legjobb köridejét megfutva növelte előnyét az élen az időközben mögé felzárkózó citroenes kollégái előtt. Körülbelül 15 perc volt hátra az edzésből, amikor Norbi harmadik és egyben utolsó gyorskörének is a végére ért, és noha az utolsó szektorban egy leheletnyit hibázott, addigi tökéletes teljesítménye így is a 3. helyre volt elég. Ezt követően már csak Hugo Valente tudott befurakodni a magyar pilóta elé, aki egy fantasztikus 2. helyet érő köridőt repesztett a Chevrolet-vel.
Lopez a végén 8:37.327-re kozmetikázta a pole-t jelentő időt, 1,2 másodpercet verve Valentére, míg a 3. helyen jegyzett Loeb hátránya már 2,6, a végül 4. helyen végző Micheliszé 3,2 másodperc volt a végén az argentin világbajnokkal szemben.
Annál többet elmond a Zengő Motorsport magyarjának teljesítményéről, hogy a mai napon majd’ 3 másodpercet adott a második legjobb hondásként Ma, Muller és Bennani mögött a 8. helyet megcsípő Gabriele Tarquininek. A 9. helyre Tom Coronel futott be a Chevyvel, míg a fordított rajtrácsos pole-pozíciót érő 10. helyet Tiago Monteiro szerezte meg a gyári Honda csapat nagy örömére.
A Lada nem tudta jó eredményre váltani a szabadedzéseken látott biztató tempóját, mivel az időmérő edzésen Jaap van Lagennek és Rob Huffnak is motorgondja adódott a Zöld Pokolban.
Folytatás vasárnap 8 órától a bemelegítő edzéssel, majd 11:15-től az első, 12:15-től a második futammal.
Az időmérő edzés végeredménye: