Bő egy hete még a magyar szurkolók számára legkedvesebb fordulót rendezték a WTCC-ben, a most következő hétvégén azonban minden bizonnyal nem csak a szezon, hanem az egész világbajnokság 2005 óta íródó történetének egyik leggrandiózusabb eseménye következik. Ezt már akkor is biztosra lehetett venni, amikor tavaly bejelentették, hogy 2011 után a sorozat visszatér Németországba, ám a versenyeket ezúttal nem Oscherslebenben, hanem a legendás Nordschleifén rendezik majd meg!
A nagyjából 25 kilométer hosszú, 170 kanyart tartalmazó vonalvezetés rendkívüli kihívás elé állítja a versenyzőket: nem csupán a Zöld Pokol köztudott veszélyessége, hanem a pálya memorizálása is komoly feladat a pilóták számára. Nem csoda, hogy a tavalyi bejelentést követően szinte a teljes mezőny igyekezett megragadni az alkalmat, hogy megismerje a helyszínt, április végén pedig egy külön tesztnapot is tartottak, ahol a pilóták a WTCC-s autóikkal is kipróbálhatták az aszfaltcsíkot.
Bár a tény, hogy bő 30 év után rendeznek FIA világbajnoki fordulót a Nordschleifén, biztosan rendkívül sok nézőt fog vonzani, ám az könnyen előfordulhat, hogy maguk a versenyek nem tartogatnak majd túl sok izgalmat. A két héttel ezelőtti hivatalos tesztnap során láthattuk, hogy akár óriási időkülönbségek is kialakulhatnak a versenyzők között, így elképzelhető, hogy az egyenként háromkörös futamokon is gyorsan szétszakad majd a mezőny.
Noha úgy tartják, a Zöld Pokolban a többi helyszínnél jobban számít a pályaismeret, ám így is valószínűsíthető, hogy a Citroënek fognak a legnagyobb esélyesnek számítani, megmaradó súlytöbblet ide vagy oda. José María López a már említett tesztnapon sem talált legyőzőre, s a francia márka többi versenyzője is remekelt, így az elsőség sorsa vélhetően ismét közöttük fog eldőlni. Látva ugyanakkor az argentin címvédő idei formáját, Sebastien Loebnek és Yvan Mullernek alaposan oda kell tennie magát, ha meg akarják verni csapattársukat.
A Citroënek mögött aztán már valóban lehetnek izgalmak. A Honda fejlesztései csak részben váltak a Hungaroringen, hiszen a várt jelentős áttörést nem sikerült elérniük. A Chevrolet-k is bizonyították itthon a három dobogós hely révén, hogy képesek jó eredményt elérni, s külön érdemes lesz odafigyelni a pályát kiválóan ismerő Sabine Schmitz teljesítményére. A Lada továbbra is nagy kérdőjel, ráadásul úgy tűnik, hogy házon belül sincs minden rendben, hiszen James Thompson vélhetően távozik az oroszoktól, s a helyére már Németországban is Jaap van Lagen ülhet majd be.
Ami a hazai futamát megnyerő, s ezzel a címvédő gyártó idei sorozatát megtörő Michelisz Norbert esélyeit illeti: a Zengő Motorsport pilótája nem várhatja a legjobb előjelekkel a nürburgringi fordulót, a tesztnapon ugyanis mindössze egyetlen kört tudott megtenni a Hondájával. A magyar versenyző így saját bevallása szerint is hátrányból kezdi a hétvégét, ám reméli, hogy a futamokat megelőző edzéseken lesz elég idejük arra, hogy valamelyest behozzák ezt a lemaradást.
Végezetül nézzük is a hétvége menetrendjét, amely szintén eltér a megszokottól, köszönhetően annak, hogy a WTCC a Nordschleifén csak a legendás 24 órás verseny betétprogramja lesz (amelyen egyébként például Huff és Van Lagen szintén rajthoz áll), így mindenre egy nappal korábban kerül sor. Emellett a pálya hosszából adódóan az összes edzés kétszer annyi ideig fog tartani, mint általában, az időmérőn sem láthatjuk a Q1-Q2-Q3-as felosztást, a versenynap reggelén pedig újfent rendeznek majd egy bemelegítő tréninget.
WTCC, Nordschleife, 2015 – a hétvége programja:
Csütörtök (május 14.) |
|
|
11:30 - 12:30 |
Teszt |
|
|
|
|
Péntek (május 15.) |
|
|
08:15 - 09:15 |
1. szabadedzés |
|
11:55 - 12:55 |
2. szabadedzés |
|
18:20 - 19:20 |
Időmérő edzés |
(tv: Eurosport 2, élő) |
|
|
|
Szombat (május 16.) |
|
|
08:05 - 08:35 |
Warm up |
(tv: Eurosport, élő) |
11:15 |
1. futam (3 kör) |
(tv: Eurosport, élő) |
12:30 |
2. futam (3 kör) |
(tv: Eurosport, élő) |