DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
WTCC

Meddig lesz WTCC a Hungaroringen? Örökké!

A sorozat vezetője, Francois Ribeiro eddig maximálisan elégedett a magyar pályával. Elárulta azt is, miért cserélődnek olyan gyakran a világbajnokság helyszínei.

Május elején ötödik alkalommal tartottak WTCC-versenyhétvégét a Hungaroringen, amely nem csupán a már második otthoni győzelmét megszerző Michelisz Norbertnek szurkoló közönség szívében foglal el különleges helyet: Francois Ribeiro, a sorozatot szervező Eurosport Events motorsportosztályának igazgatója bevallotta, a WTCC-nek csak olyan versenyrendezőkre volna szüksége, mint Magyarország.

„Örülnék, ha 12 verseny lenne Magyarországon! Úgy értem, itt mindent megtaláltunk, amit kerestünk” – mondta Ribeiro még a vasárnapi versenyek előtt újságírók közös beszélgetésre meghívott szűk csoportjának, köztük a Formula.hu-nak. „Van egy pályájuk, amely nem túlságosan alkalmas Formula-1-es versenyzésre, de sokkal inkább való a túraautóknak. Van egy nemzeti hősük, a teljes ország mögötte áll, nagyon népszerű, kiváló nagykövet a bajnokság számára, nagyon pozitív imázzsal.”



„Aztán van egy tömegük mögötte, reggel nyolctól este nyolcig, és nem szabad elfelejteni, hogy mindig jó versenyek zajlottak itt. Most pedig sikerült beszerveznem a MOL-t is főszponzorként, így az esemény még ’magyarabb’ lett. Tehát mindennel rendelkezünk, amire szükségünk van. Ha 12 ilyen versenyem lenne a bajnokságban, nagyon-nagyon boldog lennék.”

A Formula.hu feltette a kérdést: vajon meddig folytatódhat a hazai futam sikere? „Örökké! Amíg a WTCC tart” – válaszolt a sorozat francia menedzsere. „Nem látom okát, miért hagynánk abba, mivel egy dologban biztos vagyok: ma Michelisz egyet jelent a WTCC-vel Magyarországon, inspirációt ad a fiatal versenyzőknek, akik arról álmodnak, hogy ebben a bajnokságban versenyezzenek. A nemzeti média élőben közvetíti és népszerűsíti a sorozatot, ezért úgy gondolom, nagyon sokáig fogunk még maradni Magyarországon. Többéves szerződésünk van a pályával, de sosem volt problémám a megújításával.”

Miközben a magyar pálya egy ideje már biztos pontja a versenynaptárnak, a kalendáriumra összességében egyáltalán nem a tartósság jellemző, évről évre számos helyszín cserélődik: idén tizenkettőből nem kevesebb, mint öt pálya új, 2014-hez képest távozott a Salzburgring, Spa, Peking, Suzuka és Makaó, érkezik viszont a Nordschleife, a portugál Vila Real, Motegi, Thaiföld és Katar.

„Megváltoztattunk bizonyos pályákat, ugyanis javítani akarunk a bajnokság színvonalán. És igazán hiszem, hogy a naptárba került öt új pálya valami pozitívat fog hozni a bajnokságba. Látták a sikerét a közösségi médiában mindennek, ami a Nordschleiféről szól? Hihetetlen! Posztolsz valamit, és bumm, százezer kattintás érkezik rá!” – lelkesedett Ribeiro. „A múlt heti tesztre 37 nemzetközi média érkezett 15 országból. Emberek jöttek az USA-ból, hogy lássanak egy tesztet, ezért megérte változtatni. Elveszítettük Salzburgot, rendben, de megszereztük a Nordschleifét.”

Ribeiro minden egyes szavát lelkesség itatta át, amikor a legendás német pályáról beszélt, de a többi új helyszínről is elejtett egy-egy dicsérő mondatot. „Ami az utolsó két eseményt illeti: nagyon meg fognak lepődni, amikor Thaiföldre megyünk. A pálya minősége, a környezete miatt. Az utolsó pedig egy éjjeli verseny lesz, nem kell majd reggel 5-kor felkelni, hogy láthassuk, amikor eldől a bajnokság. A portugál egy masszív esemény lesz, akár százezer nézővel és valószínűleg a leggyönyörűbb utcai versennyel, amit életemben láttam. Igen, sok változás történt idén, de 2016-ban kevesebb fog.”

Francois Ribeiro betekintést adott abba is, milyennek látja a bajnokság jövőjét: korábbi cikkünkben írtuk meg, hogy a promóter szerint a WTCC arculatát sok-sok éven keresztül meghatározó veterán pilóták – mint James Thompson, Yvan Muller vagy Gabriele Tarquini – ideje lejárt, és a Michelisz- és Valente-féle tehetségek záros határidőn belül átveszik a hatalmat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: