A délelőtti folyamatos esőzés után az időmérőt már száraz pályán kezdhette meg a WTCC mezőnye, köszönhetően annak, hogy a betétfutamok eseményei, az AutoGP és az ETCC során kellően felszáradt az ideális ív. Persze a nedves foltokra és kerékvetőkre még ilyenkor is vigyázni kell, és talán éppen ez fogott ki Gabriele Tarquinin is, aki a kvalifikáció első perceiben a 4-es kanyarban csúszott ki és csapta hozzá Hondájának elejét a jobb oldali védőkorláthoz. Az autó a pálya közepén állt meg, így piros zászlóval leállították a körözést, az olasznak pedig el kellett könyvelnie, hogy az utolsó helyről lesz kénytelen megkezdeni mindkét vasárnapi futamot.
A Q1-ben az már nem okozott nagy meglepetést, hogy Kozlovszkij, a differenciálmű gondjaival küszködő Thompson, valamint Filippi és Demoustier búcsúztak a további küzdelmektől, a második szakaszban viszont már egy komoly áldozatot is szedett a legjobb tíz helyért folyó csata. Egy Citroen ugyanis a 11. helyen végzett, mégpedig Mehdi Bennani privát autója, akire az erős marokkói hétvége után most kemény futamok várnak. Annál boldogabb lehet Michelisz Norbert, aki a 10. pozíciót szerezte meg a Q2-ben, miután talán tudatosan erre is játszottak a Zengő Motorsportnál - ez ugyanis nehéz első futam után pole-pozíciót jelent majd a magyar versenyző számára a hungaroringi második futamon.
A legjobb öt közé a négy Citroen és Hugo Valente Chevrolet-je jutott be, és ezúttal nem az lett a végső sorrend, amit a papírforma diktált volna. Kezdésnek azért Ma Csing Hua azonnal kibérelte az 5. helyet, amikor kifutott az időből, így nem tudta az erre kijelölt intervallumban elhagyni a bokszutcát, és lemaradt gyorsköréről. Jose Maria Lopez ezúttal csak a harmadik legjobb lett, hiszen Sebastien Loeböt ugyan megelőzte, de Yvan Mullerrel nem tudott mit kezdeni - a négyszeres bajnok francia megszerezte a pole-t az első futamra, így először nyert időmérőt a tavalyi spái hétvége óta.
A két Citroen közé meglepetésre beférkőzött Hugo Valtente, ám a Campos-Chevrolet pilótája nem tarthatja meg ezt a pozícióját - az első futamon öt rajthelyes büntetést kell lenyelnie egy az első edzésen elkövetett vétség miatt, így az élen Muller mellett Lopez fogja várni a piros lámpák kialvását, megalapozva ezzel egy újabb házon belüli Citroen-csatát.
FRISSÍTÉS: Valente mégis megtarthatja a második rajthelyet, miután az FIA visszavonta a büntetést.
Az időmérő végeredménye:
1 | Yvan Muller | Citroen Total WTCC | 1:48.848 | - |
2 | Hugo Valente | Campos Racing | 1:49.081 | 0.233 |
3 | Jose Maria Lopez | Citroen Total WTCC | 1:49.567 | 0.719 |
4 | Sebastien Loeb | Citroen Total WTCC | 1:49.572 | 0.724 |
5 | Ma Qing Hua | Citroen Total WTCC | - | - |
6 | Tiago Monteiro | Honda Racing Team JAS | 1:49.819 | 0.971 |
7 | Rob Huff | LADA Sport Rosneft | 1:49.834 | 0.986 |
8 | Tom Coronel | ROAL Motorsport | 1:50.021 | 1.173 |
9 | Tom Chilton | ROAL Motorsport | 1:50.284 | 1.436 |
10 | Norbert Michelisz | Zengo Motorsport | 1:50.301 | 1.453 |
11 | Mehdi Bennani | Sebastien Loeb Racing | 1:50.384 | 1.536 |
12 | Stefano D'Aste | Munnich Motorsport | 1:51.745 | 2.897 |
13 | John Filippi | Campos Racing | 1:51.715 | 2.867 |
14 | James Thompson | LADA Sport Rosneft | 1:52.153 | 3.305 |
15 | Gregoire Demoustier | Craft-Bamboo Racing | 1:52.355 | 3.507 |
16 | Mikhail Kozlovskiy | LADA Sport Rosneft | 1:54.179 | 5.331 |
17 | Gabriele Tarquini | Honda Racing Team JAS | - | - |