Amikor 2011-ben a marrakechi forduló kiesése miatt első ízben a Hungaroringre látogatott a túraautó-világbajnokság mezőnye, a sorozat szervezőinek leesett az álla: korábban szinte sehol nem láttak ilyen fanatikus és ekkora létszámú közönséget WTCC-hétvégén. Azóta a mogyoródi aszfaltcsík kirobbanthatatlan eleme a versenynaptárnak: immár ötödik alkalommal vendégeskednek nálunk a világ legjobb túraautósai, s az előző négy esztendőben rendre ez a helyszín rendezte az évad egyik leghangulatosabb versenyét.
Magát a pályát aligha kell bemutatni a magyarországi autósport-rajongóknak, hiszen a Hungaroring 1986-as megépülése óta minden évben vendégül látta a Formula-1 szereplőit (az idei nagydíj már a 30. lesz a sorban!), így mindenkinek volt ideje megismerni a 4381 méter hosszú, 14 kanyart tartalmazó aszfaltcsík jellegzetességeit. A vonalvezetésből adódóan legendásan nehéz előzni, ezért sokan úgy tartják, hogy unalmas futamokat lehet csak rendezni Mogyoródon, ám egyrészt ez a teória az utóbbi években mindig megdőlt, másrészt a WTCC-futamok már csak a hazai érdekeltség miatt is mindig izgalmasak.
A legnagyobb figyelmet természetesen most hétvégén is a Zengő Motorsport és Michelisz Norbert kapja majd. Norbi a tavalyi balul sikerült időmérőt leszámítva minden évben dobogóra állhatott hazai közönsége előtt, sőt 2012-ben egy kiváló rajtot követően a második futamot meg is nyerte a tomboló tömeg előtt! Idén egyelőre nem mindig jött ki a lépés a magyar versenyzőnek (Argentínában mindkétszer a mezőny végéről kellett rajtolnia, Marrakechben pedig utólag kapott 30 másodperces büntetést), ám hol máshol fordulna meg Norbi szerencséje, mint épp a Hungaroringen!
Maga a pilóta is egyébként bizakodó: elmondása szerint a Honda most érkező fejlesztési csomagja közelebb viheti őket a Citroënekhez. A francia gyártó a 2014-eshez hasonló formában kezdte a mostani szezont is, ám épp a Hungaroringen lép életbe a WTCC-ben megszokott súlykompenzációs rendszer, amelynek értelmében az első két forduló köridői alapján egyedül a C-Elysée-k kapnak plusz tömeget, méghozzá a maximális, 60 kilós extra tömeget kell magukkal cipelniük José María Lópeznek és csapattársainak!
Mindazonáltal valószínűleg így is a Citroëneket lehet a hétvége legnagyobb favoritjának tekinteni, s ez lehet az a helyszín, ahol Yvan Muller megverheti eddig remeklő címvédő kollégáját, a francia ugyanis eddig minden évben nyert egy futamot Magyarországon – igaz, ő maga is úgy nyilatkozott, hogy esélyt lát arra, hogy ezen a hétvégén vereséget szenvedjenek. Jól megy idén Sebastien Loeb is: a korábbi ralis egyelőre meggyőzőbb teljesítményt mutat, mint tavaly, s ha ezt a továbbiakban is tartani tudja, ő is komoly kihívója lehet Lópeznek.
A Citroënek és Hondák mögötti mezőnyről se feledkezzünk meg, hiszen például a Chevrolet-k is többször megmutatták már, hogy bele tudnak köpni az előbbi két márka levesébe, ráadásul 2014-ben Gianni Morbidelli révén épp egy Cruze-zal szakadt meg a franciák győzelmi szériája. A Ladákról egyelőre nehéz mit mondani: Argentínában a pontszerzés elmaradása ellenére is biztatóan mentek, Marokkóban azonban már jóval haloványabb teljesítménnyel rukkolhatnak elő. Valószínűleg a Vesta valódi ereje a kettő állapot között van, így kíváncsian várjuk, mire mennek majd a technikás mogyoródi aszfaltcsíkon.
Szót érdemel még előzetesünkben a Túraautó Európa-kupa is, amelynek nálunk rajtol a 2015-ös szezonja, hiszen a szintén a Zengő Motorsportot képviselő Ficza Ferenc révén ebben a szériában is lesz magyar érdekeltség! Feri pár hete még az újonnan indult TCR International Series sepangi nyitányán versenyzett, most pedig már az ETCC Single-Make Trophy géposztályában fog rajthoz állni, méghozzá egy általa már jól ismert SEAT León Cup Racerrel. Szurkoljunk együtt az ő sikeres hungaroringi szerepléséért is!
Végezetül nézzük a hétvége menetrendjét: mivel péntek délután számos WTCC-autó a belvárosi Nagy Futam III elnevezésű rendezvényre hivatalos, a világbajnokság érdemi programja ezúttal csak szombaton kezdődik. Aznap két szabadedzés és a háromrészes időmérő lesz terítéken, míg a vasárnapi futamokra ebédidő után kerül sor. Az Eurosport mind a kvalifikációt, mind a versenyeket élőben közvetíti, sőt a vasárnapi programot már a Duna TV is műsorára tűzi. Aki a hungaroringi hétvége teljes programjára kíváncsi, benne az összes betétsorozat menetrendjével, itt érheti el azt.
WTCC és ETCC, Hungaroring, 2015 – a hétvége programja:
Péntek (május 1.) |
|
|
13:45 - 14:30 |
ETCC, 1. teszt |
|
18:30 - 19:00 |
Shake-down körök a safety car mögött |
|
|
|
|
Szombat (május 2.) |
|
|
09:00 - 09:30 |
WTCC, 1. szabadedzés |
|
09:45 - 10:30 |
ETCC, 2. teszt |
|
11:30 - 12:00 |
WTCC, 2. szabadedzés |
|
13:30 - 14:00 |
ETCC, Szabadedzés |
|
14:30 - 15:30 |
WTCC, Időmérő (Q1 + Q2 + Q3) |
(tv: Eurosport, élő) |
15:45 - 16:15 |
ETCC, Időmérő |
|
|
|
|
Vasárnap (május 3.) |
|
|
08:45 - 09:00 |
ETCC, Warm up |
|
10:05 |
ETCC, 1. futam |
|
11:10 |
ETCC, 2. futam |
|
13:30 |
WTCC, 1. futam |
(tv: Eurosport és Duna Tv, élő) |
14:40 |
WTCC, 2. futam |
(tv: Eurosport és Duna Tv, élő) |