A Hungaroring 2011-ben csatlakozott a túraautó-világbajnokság naptárához, azóta pedig Yvan Muller minden évben megnyerte az egyik futamot: az első hétvégén a fordított rajtrácsos második felvonást, 2012-ben, 2013-ban és tavaly pedig az első versenyt. Legutóbb, Marokkóban idei első győzelmét is megszerezte, a számok és tendenciák alapján ő a legnagyobb esélyes arra, hogy a szezon harmadik fordulójának valamelyik győzelmét besöpörje, ami már az ötödik lenne számára magyar földön.
„Szeretem ezt a pályát” – idézi a fiawtcc.com a négyszeres világbajnokot, pontosan egy héttel a hungaroringi versenynap előtt. „Igaz, hogy a statisztikák alapján nekem kellene favoritnak lennem, de úgy gondolom, szenvedni fogunk a ballasztsúly miatt, a Hungaroringen pedig különösen. Mindent be kell vetnünk a kvalifikáción, hogy legyen esélyünk a győzelemre.”
Muller és citroenes csapattársai ugyanis a maximális, 60 kilogrammos többletsúlyokat fogják megkapni Magyarországon, azt pedig épp a tavalyi versenyhétvége mutatja, hogy ha valahol, a riválisok itt megfoghatják a franciákat: 2014-ben, bemutatkozó szezonjában a Citroen C-Elysée első öt versenyét öt győzelemmel kezdte, a második magyar futamon aztán Gianni Morbidelli volt az, aki Chevrolet-val letaszította őket a dobogó legtetejéről.
Yvan Muller és az említett Morbidelli mellett szerepel a magyar verseny korábbi győztesei között Rob Huff (2013), Alain Menu (2011) és persze Michelisz Norbert (2012).