A 4,8 km hosszú versenypálya építése 2007-ben vette kezdetét az olasz Jarno Zaffelli tervei alapján, viszont végleges formáját ugyan 2012-ben elérte, de a FIA WTCC 2013-as futama előtt felújították a paddockot, átépítették a bukóteret és korszerűsítették a kommunikációs központot is. Ez a versenypálya 2011-ben került a szervezők látóterébe, mikor a korábban meghirdetett Buenos Aires-i pálya nem kapta meg a megfelelő minősítést az FIA-tól, és új helyszínt kellett keresni.
A 2015-ös teljes szezonra 20 régi és új csapat és pilóta nevezett be, akik négy gyártó versenyautóit fogják használni az alábbiak szerint: 5 Citroen C-Elysée, 3 LADA Vesta, 6 Chevrolet RML Cruze és 5 HONDA Civic, köztük Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport, akit immár negyedik éve főtámogatóként segít a MOL-csoport.
2009 után visszatér a versenysorozatba a svéd Rickard Rydell, aki tavaly ugyan már kipróbálta magát egy versenyhétvége erejéig Kínában egy Chevyvel, de idén a Honda Civicet választotta a Nika Racing színeiben. Ugyancsak visszatér a korábban „Bamboo”-ként ismert versenycsapat. Nem csak a nevükben újultak meg, de a pilótájuk is újoncnak számít a WTCC-ben, a francia, de belga liszensszel rendelkező Grégoire Demoustier személyében.
Japánról francia márkára váltott a marokkói Mehdi Bennani, aki idén Sébastian Loeb újonc csapatához igazolt. Váltott a szerb Dusán Borkovic is. Ő Bennani tavalyi autójába próbálja magát belepréselni. A 207 cm-es magassága komoly gondot és fejtörést jelent a már homológizációval rendelkező autó átalakításánál.
Ugyancsak visszatér még a WTCC talán legszínesebb versenyzői overalljaival rendelkező olasz Stefano D’Aste, aki egy Chevrolet RML Cruze-t fog vezetni.
További újdonságok az idei szezonban:
1. Idén csak TC1 kategóriájú autók vehetnek rész a bajnokságban. Így a versenysorozatban kezdetektől részt vevő német Engstler Motorsport nem áll rajthoz már, mivel a BMW Motorsport nem fejleszt már a sorozatnak megfelelő túraautót.
2. A második futam előtti javítási időt megelőzi egy tankolási idő. Ekkor két szerelőnek tűzálló overallban kell elvégezni az autó tankolását. Ilyenre a tavalyi évben kizárólag a belga futamon került sor.
3. Honda Civic: változott a hátsó szárny és az autót fejlesztették motorikusan is. Valamint változott ez első és a hátsó felfüggesztés is, megújult a kipufogórendszer.
4. A FIA Túraautó-világbajnokság üzemanyagát a Panta Distribuzione S.p.A., a MOL-csoport tagvállalata biztosítja az egész szezon alatt.
5. Az időmérőmérést a francia ITS Crono cég vette át. A „live timing” a WTCC hivatalos weboldalán lesz elérhető.
6. Megújul a www.fiawtcc.com weboldal is.
7. A közvetítés is megújul, frissebb és lendületesebb lesz. Ennek első példája, hogy a közvetítés során bevágják a pilóták és később a csapatok közösségi oldalaira feltöltött képeit, üzeneteit. Valamint új műsorral készül az Eurosport, melynek címe „WTCC Over the line”, célja, hogy bemutassa a versenyzők és a csaptok mindennapjait a versenyhelyszíneken, kulisszatitkokkal szolgáljon a nézőknek.
8. A szabályok lehetővé tették, hogy idén újra versenyben legyen Michelisz Norbert a Yokohama Drivers’ Trophy-ért, amit 2012-ben egyszer már elnyert. A mezőnyből 9 pilóta vehet ebben részt.
A Zengő Motorsport pilótája előtt nem ismeretlen a dél-amerikai versenypálya, hiszen 2013-ban először a hetedik majd az ötödik helyen ért célba. Tavaly Michelisz kénytelen volt kihagyni a pénteki tesztet repülőjáratának sorozatos törlése miatt, ami nem billentette ki a koncentrációjából, így az első futamon a második helyen intették le, a következőn pedig a hetediken.
A MOL-csoporttal kötött szponzori szerződésnek köszönhetően idén még stabilabb lesz a Zengő Motorsport anyagi háttere, ami nagyobb magabiztosságot ad a csapatnak és pilótának. A vezető nemzetközi olaj- és gázipari vállalat 2015-ben negyedszer is a Zengő Motorsport és Michelisz Norbert WTCC-versenyző főszponzora.
„Nagyon vártam már, hogy elkezdődjön a szezon. Bár többet vezettem a holtszezonban, mint az elmúlt években, egy versenyhétvége hangulata már hiányzik. A legutóbbi teszteredményekből látszik, hogy a Citroenekkel nehéz lesz felvenni a versenyt, ugyanis még mindig egy lépéssel a mezőny előtt járnak. A tavalyi jó eredmények után, azonban bizakodhatunk Argentína előtt. Az autó fejlődött a tél folyamán ráadásul, ami összességében javít a helyzetünkön. Mindent összevetve az első 5 közé várom magunkat, ami kis szerencsével jelenthet majd dobogós helyezést valamelyik futamon Argentínában.” - mondta Michelisz Norbert
„Célunk, hogy a magyarországi központú MOL-csoport nemzetközi szintéren is egyre ismertebbé váljon, összhangban a vállalatcsoport külföldi piacokra irányuló növekedési stratégiájával. A WTCC kiváló platform ahhoz, hogy a bajnokság egyik legtehetségesebb versenyzőjével együttműködésben a MOL-csoportot világszerte láthatóbbá tegyük. Szeretném kiemelni, hogy a túraautó-világbajnokság versenyzőinek az üzemanyagot az egész szezon alatt a MOL-csoport tagvállalata, a Panta Distribuzione S.p.A. biztosítja. Norbi a túraautó-világbajnokság egyik legígéretesebb versenyzője, akit örömmel segítünk lendületes, ambiciózus céljának elérésében, hogy végül világbajnokként köszönthessük. Norbival a közös munka óriási sikerélmény” – mondta Kelenvölgyi Ágnes, a MOL-csoport szponzorációs vezetője.
Michelisz Norbert szereplésével készült legújabb videóval a MOL-csoport, közel 30 ezer munkavállalója nevében, kíván sok sikert Norbinak az idei szezonhoz:
A hétvége programja – magyar idő szerint:
Március 6., péntek:
14:00 – 14:30 Teszt
Március 7., szombat
12:45 - 13:15 Szabadedzés 1.
15:00 – 15:30 Szabadedzés 2.
19:00 – 20:00 Időmérő, nincs közvetítés, az adás a www.fiawtcc.com oldalon érhető el.
Március 8., vasárnap
18:50 – 19:50 Futam 1. (13 kör) Eurosport ÉLŐ
20:05 – 21:05 Futam 2. (13 kör) Eurosport ÉLŐ
23:40 – 01:10 Futamok felvételről – Duna TV