DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
WTCC

Michelisz Norbi egyik nagy ellenfele visszatér a WTCC-be

Stefano D’Aste neve ismerősen cseng a magyar motorsport-rajongók számára, hiszen 2012-ben Pepe Oriola mellett ő volt Michelisz Norbert legnagyobb ellenfele a Yokohama Trophyért folytatott harcban.

Az olasz idén a Münnich Motorsport színeiben tér vissza a WTCC-be. D’Aste 2012-ben két második futamos győzelmet is bezsebelt a WTCC-ben, de a privát bajnoki címért folytatott küzdelemben végül alulmaradt Michelisz Norberttel és Pepe Oriolával szemben. 2013-ban még egy évet lehúzott a világbajnokságon privát BMW-jével, ám a 2014-es év kimaradt számára, mivel az új Lotus Cup autóinak fejlesztésére kellett fordítania energiáit. 

Azt a projektet idén is tovább folytatja, de mivel a két sorozat versenynaptára nem ütközik, így esély nyílt számára, hogy visszatérjen a WTCC-be is, és egyszerre két fronton versenyezzen. A 2007-es év privát bajnoka idén a német Münnich Motorsport TC1-es Chevrolet Cruze-ával fog versenyezni, de egyelőre csak az első 8 hétvégén való indulása tekinthető biztosnak, az utolsó 4 hétvége egyelőre a Lotus Cupot érintő elfoglaltságok miatt kérdéses.



D’Aste azt az autót fogja vezetni tehát idén, amivel honfitársa, Gianni Morbidelli tavaly megnyerte a hungaroringi második futamot, és noha a vb-címre esélyesek között nyilván nem kell számolnunk a 41. életévét február 26-án betöltő olasszal, de egy-egy futamon bizony beleszólhat majd a nagyok dolgába, hiszen a Münnich Motorsport eddig minden évben nyert legalább egy futamot a WTCC-ben, sőt, a Hungaroringen is: 2012-ben ugyanis Rob Huff vitte le a mogyoródi második futamot, még a SEAT-tal.

„Nagyon boldog vagyok, hogy visszatérhetek a WTCC-be. A tavalyi évem is rendkívül zsúfolt volt a Lotus Cupos Elise fejlesztése miatt, de 2015 még intenzívebbnek ígérkezik. Április és július között például egyhuzamban öt hétvégén fogok indulni valamilyen versenyen, de hát ez a munkám, és imádom” – kezdte olasz nyelvű bejelentését saját facebook oldalán a pilóta.

„A Chevrolet minden kétséget kizáróan egy versenyképes autó, amelyet még az RML fejlesztett ki, ez úgy gondolom, önmagában garancia. Most hétvégén máris összeismerkedhetek az autóval a kétnapos barcelonai teszten, így Argentínában sem az autó, sem a pálya nem lesz már számomra teljesen ismeretlen, hiszen 2013-ban már versenyeztem ott. Viszont ez lesz az első szezonom, amit elsőkerék-meghajtású autóval fogok teljesíteni, de szerintem gyorsan hozzászokom majd. Nemrég beszélgettem Tiago Monteiróval és Tom Coronellel, és mindketten azt mondták, hogy a mostani autókat sokkal élvezetesebb vezetni, úgyhogy már alig várom ezt az izgalmas kihívást” – mondta el D’Aste, aki természetesen René Münnich csapattulajdonosnak és régi-új csapatfőnökének (2007-ben együtt lettek privát bajnokok), Dominik Greinernek is megköszönte a bizalmat.

A hírek szerint a Münnich Motorsport idén csak egy autót fog indítani a WTCC-ben, mivel főbb energiáikat inkább az FIA Ralikrossz Világbajnokságra szeretnék összpontosítani, utóbbi bajnokságban két új építésű Audi S3 RX-szel szállnak harcba a minél jobb helyezésekért. A pilótáikat egyelőre nem nevezték meg, de szinte biztosra vehető, hogy Münnich lesz az állandó tag, mellé pedig a csapat múltját ismerve vélhetően versenyről versenyre egy – lehetőleg helyi – vendég-sztárpilóta fog beülni. Közülük D’Aste lehet majd az egyik, legalábbis az ő nyilatkozata, amit az Autosprint magazinnak ejtett el, nagyon erre enged következtetni:

„A ralikrossz világa mindig is nagyon vonzott, és idén a Münnich Motorsport elindít ott két Audi S3 RX-et, úgyhogy ki tudja, talán ott is lehetőségem adódik majd valamire…” – bökte ki sejtelmesen a WTCC egyik fő humorfelelőseként is ismert, mindig vidám olasz. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: