A 207 cm magas vajdasági versenyző tavaly különös színfoltja volt a mezőnynek, ám különféle problémák és hibák miatt az eredmények lassan jöttek számára a Campos által indított Chevrolet TC1-esben. A szezon végén, a suzukai második versenyen aztán megszerezte eddigi egyetlen dobogóját a 2. helyezéssel, ám az utolsó futamokra, Makaóba már nem utazott el.
Mint a mezőnyben többeknek, úgy Borkovic számára is nagyban függött a folytatás az anyagi támogatás megszerzésén, de partnerei kitartottak mellette, így idén már egy Honda volánjánál szerepelhet a világbajnokságban. A szerb a Proteamnél felszabadult helyet foglalja el, miután a független olasz csapattal öt éven át együtt dolgozó Mehdi Bennani - aki tavaly Sanghajban futamgyőzelmet is szerzett - idénre a Loeb Racinghez igazolt. A BMW-ről Hondára tavaly átváltó Proteam Racing ebben az évben is egy autót fog indítani a WTCC-ben.
„A második, remélhetőleg már jobb szezonomat egy új csapattal és új autóval kezdem” - nyilatkozta Borkovic, aki már az alakulat olaszországi főhadiszállásán is járt. „A JAS Motorsporttal és a Proteammel közösen minél gyorsabban és minél többet meg kell tanulnom a Hondáról, hogy az előszezoni tesztekre már készen álljak. A legfontosabb dolog az, hogy sikerült beférnem a Honda Civic TC1-be a 207 centiméteremmel, de talán jobb lenne, ha az én méretemhez építenének egy nagyobb pilótafülkét” - viccelődött.
„A márka történelme miatt mindig is vágytam arra, hogy a Honda versenyautóját vezessem. Remélem, hogy a zászlóm ebben az évben is lobogni fog a dobogó felett.”
A szerb februárban, a WTCC hivatalos spanyolországi tesztje során vezetheti majd először az autót, a sorozat idei szezonja pedig a március 8-i hétvégén startol Argentínában.