DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
WTCC

Népszerű arc térhet vissza a WTCC-be

Az egy évig távol maradó Stefano D’Aste esélyes arra, hogy egy év kihagyás után visszatérjen a világbajnokságra. Ha nem sikerül, Franz Engstler nyomdokait követheti.

 Az olasz versenyző a túraautó-vb 2005-ös indulása óta megszokott tagja volt a mezőnynek, 2007-ben megnyerte a privát versenyzők bajnokságát, 2014-ben azonban már nem jutott számára autó. A szezont az olasz Lotus Cup mezőnyében teljesítette, saját csapatával, a PB Racinggel, amellyel utolsó WTCC-s évében is versenyzett. Decemberben a Monza Rally Show-n bukkant fel, ahol harmadik lett Robert Kubica és Valentino Rossi mögött.

„Nagyon közel állok egy lehetőséghez a WTCC-ben” – mondta a versenyző a túraautókra szakosodott touringcartimes.com oldalnak. „Tettek nekem egy ajánlatot, amelyet jelenleg mérlegelek, de ha nem tudjuk megcsinálni, akkor nem tudjuk. Van egy másik lehetőségem a TCR-ben is, amely nincs olyan közel” – utalt az új szériára, amelynek egy WTCC-s veteránja biztosan lesz Franz Engstler személyében.



Túraautó-vb-s pályafutását – amely során két futamot nyert legjobb évében, 2012-ben – végig BMW-vel töltötte, az oldal szerint azonban D’Aste biztosan egy Chevrolet-t fog vezetni, a kiadó helyek listáját böngészve ez a Münnich vagy ROAL csapattal valósulhat meg (Tom Coronel beismerte, jövője bizonytalan lábakon áll). D’Aste bevallotta, a váltás nagy kihívás elé állítja őt, utoljára ugyanis 2000-ben vezetett elsőkerék-meghajtású versenyautót, egy Renault Cliót.

A 40 esztendős olasz még egy érdekességre felhívta a figyelmet. A Citroen DS3 WRC-t, amellyel a Monza Rallyn vett részt, ugyanaz a motor hajtotta, mint a C-Elysée-t, amellyel a márka a WTCC-t uralta. „Értem, hogy nyerhették meg a motorjukkal a bajnokságot. A BMW-turbómhoz képest annak az erőforrásnak egyszerűen sokkal több a nyomatéka.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: