DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
WTCC

José Maria López történelmet írhat Japánban

Két héttel azután, hogy a Citroen Total Sanghajban megnyerte a WTCC konstruktőri világbajnoki címét, Japánban új izgalmak várnak a csapatra.

José María López személyében jó esély van arra, hogy Juan Manuel Fangio után, aki utoljára – egyben ötödszörre – 1957-ben győzedelmeskedett a Formula-1-ben, ismét argentin világbajnoka legyen egy FIA-szakágnak.

435_LOPEZ_resize



López csapattársai, Yvan Muller és Sébastien Loeb viszont már inkább a 2015-ös szezonra készülnek.

A WTCC-ben soha nincs vége a versenynek, még akkor sem, amikor a kockás zászló elvégezte munkáját. Másfél héttel ezelőtt vasárnap este még sokáig égett a villany a sanghaji paddockban – és nem azért, mert a Citroën Racing csapata első világbajnoki címét ünnepelte volna. Sokkal inkább azért, mert a készülődés azonnal elkezdődött: a team konténerekbe pakolta a felszerelést, az autókat, és megkezdődött az áthajózás Japánba, ahol a szezon utolsó előtti versenyére kerül sor.

A suzukai versenypálya Tokiótól 400 km-re dél-keletre, Nagoya városához közel található. 1987 óta rendeznek itt Formula-1-es versenyeket. A WTCC negyedik alkalommal látogat el ide (2008 és 2010 között a japán versenyeken az okoyamai pályán rendezték).

Az eddigi versenyektől eltérően az idén a TC1-es autók a „nagy”, 5807 méteres pályán mérkőznek majd meg. „Ez nagyon jó hír – nyilatkozta erről Yvan Muller. – Őszintén: a pilóták számára nem volt nagy öröm keresztülutazni a fél világon azért, hogy egy unalmas pályán körözzenek, ahol előzni sem nagyon lehet. Most olyan pályán mehetünk, amelyet pontosan ezekhez az autókhoz találtak ki. Alig várom, hogy itt versenyezzek! Nincs túl sok szűk kanyar, a pálya nagy része tempós kanyarkombinációkból áll. Tipikusan olyan pálya, ahol az embernek meg kell találnia a megfelelő ritmust ahhoz, hogy jót autózzon.”

432_LOPEZ_resize

PECHITÓRA NAGY NYOMÁS NEHEZEDIK

Az év tizenegyedik versenye minden bizonnyal a bajnokságot nagy előnnyel vezető José María López számára jelenti a legnagyobb kihívást. A szezonkezdet óta az argentin versenyző ötször indult az első rajtkockából, nyolc futamgyőzelmet és hét egyéb dobogós helyezést gyűjtött be. 384 ponttal vezeti a pilóták rangsorát, míg az őt követő Yvan Mullernek 291 pontja van – ő az egyetlen, akinek még esélye van arra, hogy behozza Pechito előnyét.

Lópeznek 17 pontot kell szereznie a hétvégén ahhoz, hogy világbajnoki címe biztossá váljon – ezt egyetlen második helyezéssel is megteheti. Ha csak a statisztikából indulunk ki, valószínűsíthető, hogy erre akár már az első futam után sor kerülhet…

„Azért természetesen a végéig koncentrálnom kell – mondja Pechito. – A szezon elején egyáltalán nem is gondolkodtam bajnoki címben. Csak az járt a fejemben, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsam, és ezzel segítsem a csapatot céljai elérésében. És annak ellenére, hogy a marrákesi időmérők óta vezetem a bajnokságot, egészen az otthoni kettős győzelmemig nem is gondoltam arra, hogy bajnok lehetek. Sanghajban kicsit idegesebb voltam a szokottnál, pontosan azért, mert éreztem, hogy egyre közelebb a végső győzelem. Nyertem már néhány címet pályafutásom során, de egy világbajnoki cím lehetősége sokkal több, mint amiről valaha is álmodtam. Nagy rajtam a nyomás, de ez egy kimondottan pozitív nyomás!”

Argentínában, ahol a túraautózás szinte a nemzet sportja, óriási a várakozás. Pechito mögött egy egész nép, több mint negyvenmillió ember áll, az ő buzdításukkal Argentínának Juan Manuel Fangio után ismét világbajnoka lehet az autósportban!

342_MULLER_resize

MULLER ÉS LOEB MÁR 2015-RE KÉSZÜL

Yvan Mullernek van még matematikai esélye a győzelemre, de ő maga nem kerget illúziókat. „A bajnokság az én számomra egy ideje már elúszott, a múltkori kínai verseny csak megerősítette ezt. Ez persze nem jelenti azt, hogy az utolsó versenyeken nem fogok teljes erőbedobással küzdeni, de erőfeszítéseim már a következő szezont készítik elő. Nagyon sokat tudunk még fejlődni, új beállításokat találhatunk, javíthatjuk a gumik teljesítményét stb. Készülnünk kell arra is, hogy versenytársaink sem alszanak…”

A bajnokság harmadik helyén álló Sébastien Loeb osztja honfitársa érzéseit. „Ez az év elsősorban arra nagyon jó, hogy egy csomó mindent helyre tegyek magamban, amitől jövőre jobb lehetek. Spa óta mondom, hogy főleg a mezőnyben autózásban kell javulnom. Sajnos ezt elég konkrétan megtapasztaltam Sanghajban, de nincs mese, az ilyesmit csak verseny közben lehet megtanulni. Egyébként nagyon örülök, hogy újra Japánban versenyezhetek, leghűségesebb szurkolóim közül ugyanis jó néhányan idevalósiak, és biztos vagyok benne, hogy ott lesznek velünk Suzukában!”

A HÉTVÉGE PROGRAMJA

A program október 24-én, pénteken, helyi idő szerint 13 óra 30 perckor (közép-európai idő szerint 6 óra 30 perckor) szabadedzéssel kezdődik, ezt szombaton 9 óra 20 perckor és 11 óra 20 perckor (közép-európai idő szerint 2 óra 20, ill. 4 óra 20 perckor) két másik hasonló követi. 15 óra 30 perckor (közép-európai idő szerint 8 óra 30 perckor) kezdődnek az időmérő edzések. A verseny két futamára vasárnap 14 óra 30 perckor és 15 óra 40 perckor kerül sor. Az időeltolódást és a téli időszámításra való vasárnap hajnali áttérést is figyelembe véve magyar idő szerint 6 óra 30 perckor és 7 óra 40 perckor kell figyelni a közvetítéseket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: