A Toyota a 2018-as LMP1-es mezőny egyetlen gyári, ráadásul egyetlen hibrid alakulata, és bár ott van még másik nyolc privát LMP1-es istálló is, gyakorlatilag minden a japánok sikerét ígéri.
A Toyota nyilván szeretné, hogy bejöjjön a papírforma, ennek megfelelően az időmérőkön ott is vannak az élen, ráadásul mindkét autóval. A korábbi túraautó-világbajnok, nemrég még a Formula-E-be is belekóstoló, idén második Le Mans-i 24 órására készülő José María López mindenesetre óvatosságra int.
„Mindig különleges érzés az, ahogy egyre inkább közeledik a verseny és felvesszük a verseny tempóját is” - mesél érzéseiről López. „Jó időmérőnk van, az autóink jól működnek, de még alig kezdtünk bele a programokba...” - figyelmeztet.
Annak ellenére, hogy egyedüli gyári csapatként vannak jelen Le Mans-ban és toronymagas esélyesek a győzelemre, López szerint a Toyotánál nem kényelmesednek bele a helyzetbe. „Le Mans mindig nehéz, ha egyedül vagy, ha nem, ha te vagy az egyedüli konstruktőr, ha nem. A szervezők mindent megtesznek azért, hogy a verseny minél izgalmasabb legyen a tíz LMP1-es és a rengeteg LMP2-es autóval, ráadásul itt mindig annyi minden történik, hogy az már önmagában nehézzé teszi a versenyt.”
Sokan azt hihetnék, hogy ha már úgyis gyakorlatilag csak ők nyerhetnek, akkor akár meg is nyerethetik az Alonso által is fémjelzett csapattal a versenyt, vagy esetleg éppen ellenkezőleg, egy teljesen nyílt sisakos küzdelmet is láthatunk majd a két Toyota között. López szerint viszont erről szó sincs. „Csapatként kell gondolkoznunk, a legfontosabb az, hogy a Toyota végezzen az élen. Nyilván mindenki szeretné, hogy az az autó nyerjen, amiben ő ül, de nem szabad semmi olyat csinálnunk, például egymással harcolni, aminek köszönhetően ez akár meg is hiúsulhat” - szögezte le a 35 éves argentin.