Idén másodjára látogatott el az indianapolisi épített versenypályára az IndyCar mezőnye, ahol ezúttal Patricio O’Ward vághatott neki a pole-ból a versenynek Will Powert és Romain Grosjeant megelőzve, de említést érdemel Christian Lundgaard is, aki beugró újoncként a negyedik pozícióba kvalifikálta magát. A start után is maradt ez a sorrend az élen, a fiatal dánt viszont már az első körben elkapta Colton Herta, míg hátrébb Scott McLaughlin mutatott be egy látványos ugratást a rázóköveken.
O’Ward a verseny elején folyamatosan szakította le magáról Powert és a többieket, már három és fél másodperc fölötti volt a különbség közöttük, amikor megkezdődtek az élbolyban a bokszkiállások. Power volt az első közülük, ennek köszönhetően az ausztrál el is kapta O’Wardot, amikor néhány körrel később a mexikói is megejtette a maga cseréjét – s miután mindenki más is így tett (ideiglenesen egyébként Lundgaard is vezetett), ez a vezetést jelentette számára. Mögöttük is helycsere történt: Herta átugrotta Grosjeant. Sőt, a fiatal amerikai rövidesen O’Ward mellett is elment, kihasználva, hogy utóbbi a kemény abroncsokon ment ebben az etapban, míg a többiek lágyon – emiatt később Grosjean is megelőzte az Arrow McLaren SP pilótáját.
Power folyamatosan öt-hat szekundumra hizlalta a fórját Hertával szemben, ez a bokszkiállások második fordulója után hét másodperc fölé kúszott. Ez az előny aztán folyamatosan olvadásnak indult, miután Power megérkezett a lekörözés előtt álló James Hinchcliffe-re (az IndyCarban nem kötelesek elengedni a versenyzők a körelőnyben lévőket, ha azok nem jelentősen gyorsabbak), ráadásul Grosjean is közeledett rájuk, míg mögöttük már a magát egyre feljebb egerésző bajnoki éllovas, Alex Palou haladt.
A harmadik kerékcserék után is maradt ez a sorrend az élmezőnyben, viszont Power előnye már csak három másodperc volt Hertával szemben, akire teljesen megérkezett Grosjean, s jött vele Palou is. 18 körrel a vége előtt aztán jött a dráma: Palou motorja elfüstölt – a bajnokságot vezető spanyol idén először esett ki futamon! A leálló autó miatt belengetett sárga zászló teljesen összerázta a mezőnyt az utolsó 14 körre, ezt pedig az újraindításnál remekül használta ki Grosjean, aki külső ívről előzve vette át a második helyet Hertától. Mögöttük Alexander Rossi és O’Ward vívott hatalmas csatát egymással a negyedik pozícióért.
Kilenc körrel a leintés előtt Scott McLaughlin pöckölte és forgatta meg Rinus Veekay-t, emiatt ismét bejött a pace car. Az újabb újraindítás azonban már nem kavarta meg a sorrendet: Power a tavaly októberi, ugyanitt rendezett futam óta először nyert versenyt (összességében ez karrierje 40. sikere) – a Penske ausztrálja lett a kilencedik különböző győztes 2021-ben! Grosjean második helyével megismételte májusi eredményét az indianapolisi pályáról, míg a dobogóra Herta állhatott még fel, miután maga mögött tartotta Rossit és O’Wardot. A bajnoki címre még esélyes Josef Newgarden egy nyolcadik, a címvédő Scott Dixon pedig egy 17. helyet mentett. Az Alpine akadémistája, Lundgaard pedig végül 12. lett.
A futam végeredménye:
1. | Will Power | Team Penske | |
2. | Romain Grosjean | Dale Coyne Racing | 1.1142 |
3. | Colton Herta | Andretti Autosport | 2.3498 |
4. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 3.4382 |
5. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren SP | 4.1052 |
6. | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | 5.3233 |
7. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 5.8553 |
8. | Josef Newgarden | Team Penske | 6.2497 |
9. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | 7.0080 |
10. | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | 7.9449 |
11. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 9.3596 |
12. | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Lanigan Racing | 9.8379 |
13. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | 10.6234 |
14. | Ed Jones | Dale Coyne Racing | 12.1199 |
15. | Sebastien Bourdais | A.J. Foyt Enterprises | 12.5781 |
16. | Simon Pagenaud | Team Penske | 16.4169 |
17. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 17.1924 |
18. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 17.3273 |
19. | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | 18.1585 |
20. | Max Chilton | Carlin | 18.7489 |
21. | H.Castroneves | Meyer Shank Racing | 19.5451 |
22. | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | 20.8450 |
23. | Scott McLaughlin | Team Penske | 21.0115 |
24. | Rinus Veekay | Ed Carpenter Racing | 22.4946 |
25. | Cody Ware | Dale Coyne Racing w/Rick Ware Racing | 2 kör |
26. | Dalton Kellett | A.J. Foyt Enterprises | 4 kör |
Kiesett: | |||
Alex Palou | Chip Ganassi Racing | ||
R.C. Enerson | Top Gun Racing |