Nagy port vert fel Mattia Binotto áprilisi nyilatkozata, mellyel a költségvetési limit csökkentésével szemben foglalt állást. A Ferrari csapatvezetője úgy fogalmazott, ha 175-ről 145 millió dollárra és még lejjebb viszik a felső határt, a cég a munkahelyek megőrzése érdekében arra kényszerülhet, hogy máshol versenyezzen. A kijelentést mindjárt a kiszállással való fenyegetésként értelmezték, a Ferrari egy magyarázó közleményt is kiadott, amelyben hangsúlyozta, Binotto arról beszélt, a szóban forgó kényszerű helyzetet szeretnék mindenképpen elkerülni.
A legfrissebb hírek szerint most többlépcsős szabályozás van terítéken, amelyet a csapat többsége várhatóan meg fog szavazni: 2021-ben 145 millió dollár, 2022-ben 140 millió, 2023-2025-ben pedig 135 millió dollárnál húzzák meg a határt. Binotto elismerte, vonakodva, de beleegyeztek a csökkentésbe:
„Az elmúlt hetekben sok egyeztetés folyt a Formula-1-es csapatok számára megengedett büdzsé csökkentéséről” – mondta a Sky Sport Italiának Binotto. „Most konklúzióra jutottunk, a 175 millió dollárban meghatározott és megszavazott limit 145 millió dollárra csökken. A Ferrarinál a tavaly jóváhagyott költségvetésre kezdtünk berendezkedni, így a további csökkentés jelentős kihívást képvisel, amely elkerülhetetlenül ahhoz vezet, hogy átértékeljük a személyzeti, strukturális és szervezeti kérdéseket.”
Hogy ne kelljen létszámleépítésbe fognia, a Ferrari Binotto korábbi nyilatkozatának megfelelően belekezdett a más szériákban való részvétel lehetőségének vizsgálatába. A svájci-olasz csapatvezető egy sorozatot nevezett meg, az IndyCart:
„A Ferrari nagy közösségi felelősséget érez alkalmazottjai irányában, ezért biztosak akarunk lenni abban, hogy mindegyiküknek lesz munkahelye a jövőben. Ebből az okból elkezdtünk alternatív programokat kiértékelni. Megerősíthetem, hogy vizsgáljuk az IndyCart, amely jelenleg nagyon eltérő kategória a miénktől, de 2022-ben szabályváltozás érkezik. Szintén vizsgáljuk a hosszútávú versenyzés világát és más szériákat. Megpróbáljuk a legjobb döntést meghozni” – mondta Binotto.
A mostani nyilatkozat kontextusában az új program a Formula-1 kiegészítéseként kapna helyet. Az IndyCar említett 2022-es szabályváltozása a hibrid motorok érkezése. Ennélfogva az Autosport szerint a Ferrari nem csapatként, hanem motorszállítóként csatlakozna a bajnoksághoz, ahol a mezőny egyharmadát látná el termékeivel. A szaklap nem zárja ki azt a lehetőséget sem, hogy a széria változtat a jelenleg Dallara által szállított egységes karosszériára vonatkozó szabályokon, így a Ferrari komplett autót is gyárthatna.