1. Mert kétszeres F1-es világbajnok
Bár a száguldó cirkuszban elért sikerek nyilván nem jelentik azt, hogy valaki a tengerentúlon is maga alá gyűri a mezőnyt, ez azért nem árt Alonso esélyeinek. Véletlenül senki sem lesz két alkalommal is világbajnok, és ha azt vesszük, hogy több mint tíz évvel utolsó címszerzése után is az F1-es mezőny egyik legjobbjának tartják, nem lenne meglepő, ha vasárnap este ő kortyolhatná önfeledten a tejet a victory lane-en.
2. Mert nagyon gyors volt az edzéseken
A spanyol folyamatosan fejlődő tendenciát mutatott a múlt heti gyakorlások során, és azt követően, hogy hetedikként jutott tovább a pole-ról döntő Fast Nine küzdelmébe, ötödik rajtkockát szerzett a versenyre. Mindezt többszörös bajnokok és Indy 500-győztesek előtt – kell ennél jobb ajánlólevél?
3. Mert tavaly is egy újonc nyert
Alexander Rossi meglepetésszerű sikerének kevés köze van Alonso idei szerepléséhez, némi tanulságot azonban le lehet vonni az amerikai elsőségből. Rossi csak egyetlen oválversenyt teljesített az Indy 500 előtt, az edzéseken remek tempót mutatott, a versenyen pedig egy leintés előtti hosszú etappal bebizonyította, hogy nem csak a tapasztalat számít a Brickyardon.
4. Mert öt erős csapattársa és remek alakulata van
Annak ellenére, hogy Ryan Hunter-Reay azt mondta, a versenyen nem fog segíteni a spanyolnak, ha addig információra lenne szüksége, Alonso tudna kihez fordulni: az amerikai 2012-ben bajnokságot, 2014-ben Indy 500-at nyert, a már említett Rossiról nem is beszélve. Aztán ott van a családi átkot újfent megtörni akaró, 12. Indy 500-ára készülő Marco Andretti, valamint az a Takuma Sato, aki idén bombaformában van a betonfalak között. Persze, Jack Harvey is újonc, akárcsak Alonso, csakhogy ő „odaát” edződött, mi több, 2015-ben megnyerte az ötszázas betétfutamának számító Freedom 100-at.
5. Eddig a Hondánál a labda
Bár az edzéseken folyamatosan műszaki hibák hátráltatták őket, az eredménylistára tekintve egyértelmű a fölényük: a rajtrács első 17 autójából 14-en Honda-motorokat és aerokiteket használnak – Alonso itt kivételesen örülhet, hogy a japán gyártó erőforrása dohog Dallara DW12-esében.
6. Mert F1-es mérnökcsapat segíti őt
Ahogyan azt Rossinál is láthattuk tavaly, kulcsfontosságú a megfelelő stratégia az Indy 500-on való diadalmaskodáshoz – igaz, kisebb mértékben, mint a száguldó cirkuszban. Bár Alonso tudja, hogy csapata nem az IndyCar-ra szakosodott, az eltérő tapasztalat akár kifizetődő lehet az ötszáz mérföld során.