A szezon egyetlen duplafutamos hétvégéjének mindkét versenynapja számos meglepetést tartogatott, amiben nagy szerepet játszott, hogy az esőt egyik alkalommal sem kerülhette el a mezőny. Szombaton Carlos Munoz egy remek taktikai csatát és a piros zászlós leállítást követően szerezte meg első futamgyőzelmét, majd vasárnap tovább folytatódott a káosz, kezdve azzal, hogy viharos idő miatt az időmérőt törölték, így a bajnoki pontverseny alapján állt fel a mezőny a rajtrácsra.
Ez pole-t jelentett Juan Pablo Montoya számára, aki a szezon során már másodszor profitálhatott egy elmaradt időmérő után a tabellán elfoglalt első helyéből. A vizes pályán a rajtnál átugrotta a kolumbiait a mellőle induló csapattársa, Will Power, aki viszont csak három körig őrizhette az első helyet, hiszen a rá tapadó Montoya ekkor egy szemfüles manőverrel visszavette a vezetést, és lassan biztonságos előnyt is épített ki.
A Penske két pilótája hamar egyértelművé tette, hogy ilyen körülmények között más ligába tartoznak, mint a többiek, hiszen a harmadik helyen álló Josef Newgarden hátránya idővel elérte a 20 másodpercet is, miközben Power 2-5 másodperces különbséget tartott Montoya mögött, egészen addig, amíg utol nem érte őt a balszerencse. A címvédő autója hirtelen lelassult egy elektronikai hiba miatt, és csak akkor jött ismét rendbe, amikor a bokszban kormányt cseréltek Chevy-jében - a csapat szerint valamilyen szennyeződés kerülhetett a kormányba, ami előidézte a problémát.
Montoya dominanciája így még látványosabb lett, köszönhetően annak, hogy a 70 körös verseny első felében egyetlen egyszer sem volt szükség a biztonsági autóra, dacára az olykor eleredő eső miatt folyamatosan változó körülményeknek.
A futam azonban kettős képet mutatott: míg féltávig a kolumbiai legyőzhetetlennek tűnt, az ekkor bekövetkező több baleset és felszáradó ideális ív alaposan a feje tetejére állította a sorrendet a továbbiakban. A mezőny lassan kihajtott a slick gumikért, Montoya pedig az eltérő taktikák és a vártnál kicsit lassabb bokszkiállása miatt elveszítette a vezetést, bár szinte végig ott maradt a legjobb hat között.
A verseny második felében már alig voltak zavartalan szakaszok, néhány körönként pályára kellett lépnie a pace carnak egy-egy baleset miatt, amelyeket főként a slick gumik és az ív mellett még vizes aszfalt kombinációja váltott ki. A szombati futam győztese, Carlos Munoz volt az egyetlen, akinek műszaki hiba miatt kellett kiállnia, többeket azonban a körülmények, vagy éppen csapattársuk „tréfált meg”. Az Indy 500-on a harmadik helyen végző Charlie Kimball egy alkalommal figyelmetlenül húzódott vissza az ideális ívre a féktáv előtt, és nem vette észre, hogy ganassis csapattársa, Scott Dixon addigra már megérkezett mellé, így ráhúzva az autót a falba küldte az új-zélandit. Később az egyik újraindítást követő tolakodásban az élmezőny mögé visszazárkózó Will Powert is meglökték, aki irányíthatatlan autójával a szintén a Penske autóját vezető Helio Castronevesnek ütközött, mindkettőjüket kiütve ezzel.
Montoya fő bajnoki riválisai ezzel mind kiestek, ám végül ő sem tudott élni a lehetőséggel, hogy egy erős eredménnyel elhúzzon tőlük a tabellán. Tíz körrel a leintés előtt még a második helyen állt Sebastien Bourdais mögött, ám mindkettőjüknek volt félnivalója, hiszen csak egyetlen bokszkiállást teljesítettek, a rengeteg sárga zászló alatt pedig spórolni tudtak az üzemanyaggal, és úgy tűnt, hogy ha neccesen is, de eljuthatnak a célig újabb kiállás nélkül.
Az egyik újraindításnál Montoyát átugrotta a kiválóan reagáló Takuma Sato, nyomában Graham Rahallal, kiváltva ezzel a kolumbiai nemtetszését. Öt körrel a vége előtt még a piros zászlók is előkerültek a pályára szóródott rengeteg törmelékek miatt, de a bokszban leparkoló mezőnyt még újraindították a hajrára, noha ekkor már nem is a körszám, hanem az idő pergett a kétórás limit közeledése miatt.
Bourdais-nek sikerült kigazdálkodnia az üzemanyagot, így nem csak eljutott a célig, de az utolsó körben még a verseny leggyorsabb körét is megfutotta, így a ChampCar korábbi négyszeres bajnoka az IndyCarban második győzelmét aratta. Az eredmény különlegessége, hogy a Chevrolet autóját vezető franciát nyolc Honda követte a célban, egyúttal pedig az idei nyolc futam során a hetedik különböző győztes született.
Mögötte Sato és Rahal végeztek, Montoya azonban a kiüresedő benzintank miatt alaposan lelassult és végül csak a 10. helyen haladt át a célvonalon - így ugyanabban a pozícióban fejezte be a második versenyt, mint a csapata által eltaktikázott elsőt. Előnyét persze így is tovább növelte, de az csak 21 pont a tabellán Power előtt.
Továbbra sincs pihenője a mezőnynek, a jövő hétvégén a Texas Motor Speedway oválpájályán folytatódik a csata.
A 2. detroiti verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Autó | Idő |
1 | Sebastien Bourdais | KVSH Racing | Dallara/Chevrolet | 2:00:38.4300 |
2 | Takuma Sato | AJ Foyt Enterprises | Dallara/Honda | 1.7644 |
3 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Dallara/Honda | 2.3388 |
4 | Tristan Vautier | Dale Coyne Racing | Dallara/Honda | 9.7413 |
5 | Marco Andretti | Andretti Autosport | Dallara/Honda | 9.9849 |
6 | Conor Daly | Schmidt Peterson | Dallara/Honda | 10.5636 |
7 | Jack Hawksworth | AJ Foyt Enterprises | Dallara/Honda | 11.3614 |
8 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Dallara/Honda | 12.0563 |
9 | Gabby Chaves | Bryan Herta Autosport | Dallara/Honda | 13.9912 |
10 | Juan Pablo Montoya | Team Penske | Dallara/Chevrolet | 14.0298 |
11 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing | Dallara/Chevrolet | 14.2823 |
12 | Sage Karam | Chip Ganassi Racing | Dallara/Chevrolet | 25.2484 |
13 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing | Dallara/Chevrolet | 26.5303 |
14 | Simon Pagenaud | Team Penske | Dallara/Chevrolet | 27.1177 |
15 | James Jakes | Schmidt Peterson | Dallara/Honda | 1 kör |
16 | Stefano Coletti | KV Racing Technology | Dallara/Chevrolet | 1 kör |
17 | Luca Filippi | CFH Racing | Dallara/Chevrolet | 2 kör |
18 | Will Power | Team Penske | Dallara/Chevrolet | Kiesett |
19 | Helio Castroneves | Team Penske | Dallara/Chevrolet | Kiesett |
20 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Dallara/Chevrolet | Kiesett |
21 | Josef Newgarden | CFH Racing | Dallara/Chevrolet | Kiesett |
22 | Rodolfo Gonzalez | Dale Coyne Racing | Dallara/Honda | Kiesett |
23 | Carlos Munoz | Andretti Autosport | Dallara/Honda | Kiesett |