Ahogy az a sorozat sűrű menetrendjétől megszokott, február közepe óta egy kivétellel minden héten futamot rendeztek az Egyesült Államok különféle kihívásokat tartogató pályáin, amelyek között azért az oválok túlnyomó többségben voltak.
A 36 verseny egy 26-os alapszakasszal kezdődött. Az ezen a ponton, azaz szeptember 6-án a tabella élén álló, illetve futamgyőztes 16 pilóta jutott tovább az úgynevezett Chase szakaszba, ami azt jelenti, hogy ők léptek tovább a bajnoki hajrába - bár a mezőny létszámára ez nem volt hatással, innentől már csak ez a 16 versenyző nyerhette meg a bajnoki címet.
A tíz futamból álló Chase további négy szakaszra oszlott 3-3-3-1 leosztásban. Az első három verseny után a 16 fős társaságból távozott az a négy pilóta, akik a legkevesebb pontot gyűjtötték, és nem is győztek ez a három verseny során. Ugyanez a folyamat játszódott le a következő két periódus során is, így a szezonzáró homesteadi futamra négyen maradtak versenyben, a képlet pedig pofonegyszerűvé vált: amelyikük előkelőbb helyen végez a futamon, az lesz a bajnok.
A Miamiban rendezett szezonzáróra Kevin Harvick, Ryan Newman, Danny Hamlin és Joey Logano maradtak a Chase-ben.
Egy klasszikus NASCAR versenyhez hűen a sárga zászlók, az eltérően időzített kiállások és változatos gumitaktikák többször felforgatták a mezőnyt, ám a záró szakaszra mégis három bajnokesélyes találta magát az élen. Egyedül Logano került ki az egyenletből a vége előtt, hiszen egyik utolsó kerékcseréjénél az autójának emelője beszorult, az időveszteség után pedig csak a 29. helyen tudott csatlakozni a mezőnyhöz. Tíz körrel a 267 körös futam vége előtt Hamlin használtabb gumikon haladt az élen, őt pedig Newman üldözte, míg Harvick egy friss kerékcsere után a 6. helyre tért vissza.
Az új abroncsok létfontosságúnak bizonyultak, Harvick szinte azonnal előreugrott a 2. pozícióba, majd a küszködő Hamlint is megelőzte, aki végül a 7. helyig csúszott vissza. Az utolsó sárga zászlót követően három körön át Newmant kellett maga mögött tartania, ami különösebb nehézségek nélkül sikerült is neki, így Kevin Harvick, aki az idei évtől a Stewart-Haas pilótája, első bajnoki címét szerezte a Sprint Cupban. A csapat másodszor ünnepelhetett az év végén 2011 után, amikor Tony Stewart zárta az élen a szezont.
Bár a bajnoki cím sorsáról közvetlenül csak az utolsó futam eredménye dönthetett, Harvick egyébként is erős szezont zárt. Öt győzelmet szerzett, ebből hármat a Chase-ben, és persze kiegyensúlyozottan erős teljesítményére is szükség volt ahhoz, hogy végig a küzdelemben maradhasson. Az idén legtöbbször nyerő Brad Keselowskit hatszor intették le elsőként, ám ő az utolsó futam előtt kiesett a Chase-ből.
A 2015-ös szezon február 22-én indul, hagyományosan a Daytona 500-zal.