Mivel 2017-ben az egyéni, gyártói és csapatbajnoki címeket is megnyerte, a sort illik az Audival kezdeni. Nem olyan rég a szaksajtó még arra számított, hogy a négykarikás gyártó egyedüliként mind a hat versenyzőjét megtartja: ezzel szemben Mattias Ekström, a tavalyi bajnoki ezüstérmes múlt héten közölte, 17 szezon után felhagy a szériával, és kizárólag a ralikrossz-világbajnokságra koncentrál, ahol az elmúlt években a német túraautós szériával párhuzamosan szerepelt. Helyére Robin Frijns érkezik.
Egyedüliként az Audi nem jelentette még be, hogy hat versenyzőjét hogyan osztja csapatokba. Várhatóan marad a három istálló: tavaly a bajnok Rast és Green a Team Rosberg, Rockenfeller és Duval a Team Phoenix, Ekström és Müller a Team Abt színeiben indultak.
A gyártók közül leghamarabb a BMW tett bejelentést. Maxime Martin és Tom Blomqvist hagyja el a csapatot, a helyükre a 19 éves Joel Eriksson, valamint Philipp Eng érkezik. Mindketten az RBM csapatot erősítik Bruno Spengler oldalán. A másik istállót, az RMG-t a tapasztalat jellemzi, itt versenyez a kétszeres bajnok Marco Wittmann, aki tavaly is a márka legjobb eredményeit szállította, Timo Glock, valamint Augusto Farfus.
Legtovább a Mercedes várt versenyzői megnevezésével. A gyártó 2018 végén kiszáll a szériából, hogy a Formula-E-re koncentráljon, így DTM-es alakulata már nem kecsegtet karrierlehetőséggel – a versenyzők egyedül abban bízhatnak, hogy az elektromos szériában indítandó gyári istálló egyik ülését kiharcolják. Lucas Auer, Edoardo Mortara, Paul di Resta, valamint Gary Paffett maradt az alakulatnál, melyet Robert Wickens mellett Maro Engel is elhagyott.
Utódjaik kiválasztásán is érződik, hogy a csapat nem a jövőre tervez: újonc helyett két visszatérő érkezett a Mercedeshez. Pascal Wehrlein Formula-1-ből való kiesése után átmeneti megoldásként tekint a DTM-re, a királykategóriába való visszakerülés ugródeszkájaként. Daniel Juncadella 2017-ben szorult ki a szériából, ahol most újra lehetőséget kap – annak ellenére, hogy négy szezonja során nem sok maradandót alkotott. Az ő csütörtöki bejelentésével az utolsó láncszem is helyére került, a német bajnokság rajtrácsa teljes. Akárcsak tavaly, idén is a HWA csapat alatt versenyez minden Mercedes.
A DTM 2018-as mezőnye:
Audi |
|
BMW |
|
Mercedes |
|
? |
Nico Müller |
Team RMG |
Marco Wittmann |
HWA AG |
Gary Paffett |
|
Jamie Green |
|
Timo Glock |
|
Paul di Resta |
|
René Rast |
|
Augusto Farfus |
|
Lucas Auer |
|
Mike Rockenfeller |
Team RBM |
Bruno Spengler |
|
Edoardo Mortara |
|
Loic Duval |
|
Philipp Eng |
|
Pascal Wehrlein |
|
Robin Frijns |
|
Joel Eriksson |
|
Daniel Juncadella |