DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Túraautó

DTM: Első győzelmét aratta az Audi spanyolja

A pole-ból induló Miguel Molina csak a bokszkiállások idejére adta át riválisainak a vezetést, így első alkalommal diadalmaskodott a Német Túraauró Bajnokságban.

A DTM-ben szereplő három autógyártó egy-egy pilótája sajátította ki a dobogót a sorozat második nürburgringi futamán, igaz, az Audinak arra is volt esélye, hogy akár kettős győzelmet is arasson vasárnap délután. Tervük azonban már a rajtnál szertefoszlott, ugyanis Jamie Green autója annyira beragadt a 3. helyen, hogy a brit csak utolsóként eredhetett többiek után. Miguel Molina megtartotta a vezetést Tom Blomqvist és Paul di Resta előtt, hátrébb azonban már nem volt ilyen sima az első kanyar: Robert Wickens és Timo Scheider is a kavicságyban kötött ki - az audis azonnal, a Mercedes pilótája pedig a 3. körben adta fel a versenyt.

Rövid időre a biztonsági autó vette át az uralmat, a negyedik körben pedig újraindulhatott a futam. Ekkor Pascal Wehrlein a 6., Mattias Ekström pedig a 10. helyre jött fel, a bajnoki pontverseny második helyezettje, Edoardo Mortara tőlük lemaradva, a középmezőny sűrűjében próbált előrébb lépni. A kilencedik körben az élmezőnyben is történt változás, Paul di Resta megelőzte Tom Blomqvistet, hamarosan pedig eljött a bokszkiállások ideje is.



Amíg a Rockenfeller-Tambay-Green-Mueller kvartett egy kicsit tovább húzta a kiállását, a cseresorozat legnagyobb vesztese a pontverseny vezetője, Wehrlein lett: a német pilóta kiállása túl sokáig tartott, csapata később azzal indokolta a késlekedést rádión, hogy nem akartak kockáztatni egy büntetést szabálytalan kiengedés miatt, tekintettel a bokszutcai forgalomra.

A kiállások előtt ötödikként hajtó Wehrlein így a 8. pozícióba esett vissza, és voltak olyan pillanatok, amikor úgy tűnt, hogy egyik legfőbb riválisa (Mortara bajnoki második helye ellenére is), Mattias Ekström is meg tudja majd előzni őt. Erre azonban nem került sor, a német begyújtotta rakétáit - hiába panaszkodott többször is a DRS-re csapatának -, a 19. körben megelőzte Farfust, a 27. körben pedig márkatársát, Juncadellát, a verseny végén pedig Maximillian Götzre is sikeresen vetette ki hálóját.

Küzdelmes versenye ellenére Pascal Wehrlein így is a legtöbbet hozta ki ebből a hétvége előtt, az utolsó két, hockenheimi futam előtt 37 pontra növelte előnyét a végül kieső Mortara, és 38 egységre a 11.-ként záró Ekström előtt - így ha a dolgok kedvezően alakulnak számára, már meg sem kell várni a DTM szezonzáróját a bajnokavatással.

A hockenheimi dupla fordulóra október 17-én és 18-án kerül majd sor.

A DTM második nürburgringi futamának végeredménye:

# Pilóta Csapat Autó Hátrány
1 Miguel Molina Abt Audi 1h02m00.166s
2 Paul Di Resta HWA Mercedes 7.500s
3 Bruno Spengler MTEK BMW 8.791s
4 Tom Blomqvist RBM BMW 19.824s
5 Pascal Wehrlein HWA Mercedes 25.581s
6 Maximilian Gotz Mucke Mercedes 26.326s
7 Mike Rockenfeller Phoenix Audi 26.626s
8 Augusto Farfus RBM BMW 34.305s
9 Martin Tomczyk Schnitzer BMW 37.205s
10 Daniel Juncadella Mucke Mercedes 38.059s
11 Mattias Ekstrom Abt Audi 38.848s
12 Adrien Tambay Abt Audi 38.980s
13 Maxime Martin RMG BMW 41.174s
14 Christian Vietoris HWA Mercedes 41.451s
15 Antonio Felix da Costa Schnitzer BMW 42.656s
16 Nico Muller Rosberg Audi 43.205s
17 Jamie Green Rosberg Audi 47.506s
18 Marco Wittmann RMG BMW 1m02.291s
19 Lucas Auer ART Mercedes 1m05.555s
20 Timo Glock MTEK BMW 1m11.458s
- Edoardo Mortara Abt Audi Kiesett
- Gary Paffett ART Mercedes Kiesett
- Robert Wickens HWA Mercedes Kiesett
- Timo Scheider Phoenix Audi Kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: