A DTM-ben szereplő három autógyártó egy-egy pilótája sajátította ki a dobogót a sorozat második nürburgringi futamán, igaz, az Audinak arra is volt esélye, hogy akár kettős győzelmet is arasson vasárnap délután. Tervük azonban már a rajtnál szertefoszlott, ugyanis Jamie Green autója annyira beragadt a 3. helyen, hogy a brit csak utolsóként eredhetett többiek után. Miguel Molina megtartotta a vezetést Tom Blomqvist és Paul di Resta előtt, hátrébb azonban már nem volt ilyen sima az első kanyar: Robert Wickens és Timo Scheider is a kavicságyban kötött ki - az audis azonnal, a Mercedes pilótája pedig a 3. körben adta fel a versenyt.
Rövid időre a biztonsági autó vette át az uralmat, a negyedik körben pedig újraindulhatott a futam. Ekkor Pascal Wehrlein a 6., Mattias Ekström pedig a 10. helyre jött fel, a bajnoki pontverseny második helyezettje, Edoardo Mortara tőlük lemaradva, a középmezőny sűrűjében próbált előrébb lépni. A kilencedik körben az élmezőnyben is történt változás, Paul di Resta megelőzte Tom Blomqvistet, hamarosan pedig eljött a bokszkiállások ideje is.
Amíg a Rockenfeller-Tambay-Green-Mueller kvartett egy kicsit tovább húzta a kiállását, a cseresorozat legnagyobb vesztese a pontverseny vezetője, Wehrlein lett: a német pilóta kiállása túl sokáig tartott, csapata később azzal indokolta a késlekedést rádión, hogy nem akartak kockáztatni egy büntetést szabálytalan kiengedés miatt, tekintettel a bokszutcai forgalomra.
A kiállások előtt ötödikként hajtó Wehrlein így a 8. pozícióba esett vissza, és voltak olyan pillanatok, amikor úgy tűnt, hogy egyik legfőbb riválisa (Mortara bajnoki második helye ellenére is), Mattias Ekström is meg tudja majd előzni őt. Erre azonban nem került sor, a német begyújtotta rakétáit - hiába panaszkodott többször is a DRS-re csapatának -, a 19. körben megelőzte Farfust, a 27. körben pedig márkatársát, Juncadellát, a verseny végén pedig Maximillian Götzre is sikeresen vetette ki hálóját.
Küzdelmes versenye ellenére Pascal Wehrlein így is a legtöbbet hozta ki ebből a hétvége előtt, az utolsó két, hockenheimi futam előtt 37 pontra növelte előnyét a végül kieső Mortara, és 38 egységre a 11.-ként záró Ekström előtt - így ha a dolgok kedvezően alakulnak számára, már meg sem kell várni a DTM szezonzáróját a bajnokavatással.
A hockenheimi dupla fordulóra október 17-én és 18-án kerül majd sor.
A DTM második nürburgringi futamának végeredménye:
# | Pilóta | Csapat | Autó | Hátrány |
1 | Miguel Molina | Abt | Audi | 1h02m00.166s |
2 | Paul Di Resta | HWA | Mercedes | 7.500s |
3 | Bruno Spengler | MTEK | BMW | 8.791s |
4 | Tom Blomqvist | RBM | BMW | 19.824s |
5 | Pascal Wehrlein | HWA | Mercedes | 25.581s |
6 | Maximilian Gotz | Mucke | Mercedes | 26.326s |
7 | Mike Rockenfeller | Phoenix | Audi | 26.626s |
8 | Augusto Farfus | RBM | BMW | 34.305s |
9 | Martin Tomczyk | Schnitzer | BMW | 37.205s |
10 | Daniel Juncadella | Mucke | Mercedes | 38.059s |
11 | Mattias Ekstrom | Abt | Audi | 38.848s |
12 | Adrien Tambay | Abt | Audi | 38.980s |
13 | Maxime Martin | RMG | BMW | 41.174s |
14 | Christian Vietoris | HWA | Mercedes | 41.451s |
15 | Antonio Felix da Costa | Schnitzer | BMW | 42.656s |
16 | Nico Muller | Rosberg | Audi | 43.205s |
17 | Jamie Green | Rosberg | Audi | 47.506s |
18 | Marco Wittmann | RMG | BMW | 1m02.291s |
19 | Lucas Auer | ART | Mercedes | 1m05.555s |
20 | Timo Glock | MTEK | BMW | 1m11.458s |
- | Edoardo Mortara | Abt | Audi | Kiesett |
- | Gary Paffett | ART | Mercedes | Kiesett |
- | Robert Wickens | HWA | Mercedes | Kiesett |
- | Timo Scheider | Phoenix | Audi | Kiesett |