Szokatlan döntést hoztak a Dakar Rali szervezői: verseny közben módosítanak az előre meghatározott szabályokon, a hátralévő szakaszokon több energiát használhat fel az elektromos Audi. Az ASO hivatalos közleményben jelentette be, hogy az első három szakasz adatainak elemzése után úgy döntöttek, hogy 8 kW pluszteljesítményt engedélyeznek a csütörtöki ötödik szakasztól az elektromos autóknak.
A benzines autók (például a fő rivális Toyoták) ugyan 100 kg-mal könnyebbek az elektromos Audiknál, de nagyjából 42 lóerővel gyengébbek, és az Audik a dűnéken, és egyéb különleges terepviszonyok között nem veszítenek annyi nyomatékot a magasságkülönbségek miatt. A teljesítmény kiegyenlítéséről már hosszú hónapok óta zajlottak a viták az FIA, az Audi és a Toyota között, most viszont a futam közben nyúlnak bele az eddigiekbe.
Ami már csak azért is érdekes, mert ugyan az élen egy Toyota áll, de a prológot és az első szakaszt is egy Audi nyerte, Carlos Sainz a tegnapi technikai hibája és defektje előtt vezette a versenyt, Stephane Peterhansel pedig ma csak másodperccel maradt le a szakaszgyőzelemről az elektromos autóval. A közösségi médiában már meg is kezdődtek a spekulációk, hogy mi történik akkor, ha a hátralévő szakaszokon egyértelmű előnyben lesz és esetleg így nyeri meg a futamot az Audi...