November második hétvégéjén, 8-a és 10-e között végleg kiderül, hogy az idei tereprali bajnokságban ki lesz 2019 legjobbja az autósok kategóriáján kívül – Miroslav Zapletal már korábban megszerezte az abszolút első helyet – a kamion, a side by side, a motoros és quados mezőnyben. A verseny főszervezője, Garamvölgyi Zoltán elmondta, izgalmas 315 kilométer vár majd a rajthoz állókra, és külön öröm a számára, hogy 2019-ben megdőlt a viadal eddigi részvételi rekordja, hiszen összesen hatvanketten neveztek, közöttük nyolc hölgy. A rendkívül erős nemzetközi mezőnyben egyébként egy gyári Mini is ott lesz, melyet a lengyel Michal Malusynszki vezet, és a felesége, Julita Malusynszka diktálja neki az itinert.
„Nagyon elégedett vagyok a nevezésekkel, hiszen most már minden szempontból rekordmezőny gyűlik össze Nyirádon, ugyanis kilenc országból hatvanketten még sosem indultak eddig a Raid of the Champions viadalán. A színvonal is magas, hiszen az autók között ott lesz egy gyári Mini is, és a lengyel házaspárnak minden esélye megvan az abszolút győzelemre is. Hogy ki akadályozhatja meg ebben őket? Nos, talán az a Lorenzo Codeca, aki eddig tízszer lett olasz bajnok, és az idei Italian Baján is a legjobb tízben végzett. Természetesen a szurkolókat is igyekszünk minél jobban kiszolgálni, és a számukra öt-hat nézői pontot jelöltünk ki, hogy akár testközelből, de tökéletes biztonságban láthassák a versenyt” – jelentette ki Garamvölgyi Zoltán, aki hozzátette, sajnos az időjárási előrejelzés szinte percről percre változik, ami akár az utolsó pillanatig gondot okozhat. Ugyanis 100 milliméter eső esett le az elmúlt napokban, így ha továbbra is ilyen intenzitású csapadék várható a területre, akkor a biztonságos versenyzés érdekében még a pénteki rajt előtti utolsó pillanatig módosulhat a pálya.
Egyébként maga a főszervező is rajthoz áll, mégpedig Takács Antallal, és ahogy elárulta, miután a bajnoki címért folyó küzdelembe már nem tudnak beleszólni, így egyfajta jutalomnak fogják fel a versenyt. Miután nem kizárt az eső a hétvégén, a Garilla nagyobb réseit, ahol korábban befolyt a víz, igyekeztek szinte teljesen eltömíteni, sőt, ahogy Garamvölgyi mosolyogva hozzátette, még a napszemüvegüket is lekenték páramentesítővel.
Ahogy tavaly, idén is megrendezik az úgynevezett UP kategória számára is a versenyt, azaz az utánpótlás fiataljai alacsonyabb költségekkel, rövidített távon és egy nappal kevesebb ideig tartó, de mégis a profik által használt pályán, biztonságos keretek között küzdhetnek meg egymással. A viadalon a motor, quad és side by side szakág mellett már az úgynevezett Challenge-versenyt is megrendezik az autósok számára, amely szintén az adott szakág utánpótlását öleli fel.
Ugyanakkor abszolút újdonság a hazai tereprali történetében, hogy a lengyel Dacia Duster ELF Cup zárófutama is bekapcsolódott a Raid of the Champions viadalába, ami azt jelenti, hogy a sorozatban versengő hat fős mezőny szintén ott lesz Nyirádon, és az sem kizárt, hogy ebből egy hosszú távú együttműködés alakulhat ki.
A Raid of the Champions minden tudnivalójáról, eseményéről a viadal hivatalos Facebook oldalán (https://www.facebook.com/raidofthechampions/) olvashatnak.