Az időjárási viszontagságok miatt elcsúsztatott negyedik szakaszt összesen 280 egység kezdte meg, 18 motor (köztük sajnos Horváth Lajos, azaz Laller is, akinek roppant őszinte hangvételű nyilatkozata itt olvasható), 7 quad, 8 autó, valamint 2-2 kamion és UTV már feladta a versenyt. A kiesők listájára került az autós verseny egyik nagy esélyese, a kétszeres győztes Nasser Al-Attiyah, az első szakaszt mögötte a másodikként záró Xavier Pons, valamint a quadok nyitányának győztese, a szerdán fej- és karsérülést szenvedő Marcelo Medeiros is.
Az autósoknál a Peugeot különítményéről szólt a nap: a legrosszabbul Carlos Sainznak kezdődött a csütörtök, aki az első ellenőrzőpontnál már tíz perc hátrányban volt Stephane Peterhansel mögött, aki ezt követően eltévedt, ami nagyon sok idejébe került, majd percekkel később Sebastien Loeb kényszerült megállni egymás után kétszer. Így keveredett az élre Cyril Despres, akinek Nani Romát kellett leráznia magáról.
Az első ellenőrzőpontnál ők ketten vezették a szakaszt egy perc eltéréssel, mögöttük 7-8 perc hátránnyal jött Hirvonen és Sainz, míg Peterhansel 15, Loeb pedig 25 percet veszített. Ekkor úgy nézett ki, hogy Sainz átveszi a vezetést az összetettben, ám nem sokkal a cél előtt felborult, így e sorok írásakor még az sem bizonyos, hogy egyáltalán folytatni tudja a Dakart. Egy másik nagyágyú viszont biztosan búcsúzott: a verseny egyik titkos esélyese, a Minivel versenyző Yazeed Al-Rajhi feltehetőleg egészségi okok miatt feladta a versenyt.
A szakaszt végül Despres nyerte Mikko Hirvonen és Nani Roma előtt, Peterhansel 15, Loeb pedig 22 perc hátránnyal ért célba. Így aztán a francia Sainz hibája következtében az összetettben is átvette a vezetést: előnye Peterhansel előtt 4, Hirvonen előtt 5, Loeb előtt közel 7, míg Romával szemben 10 és fél perc. Ők öten maradtak esélyesek a végső győzelemre, a hatodik helyen álló minis Przygonski lemaradása már több mint fél óra.
A motorosok küzdelmében a szakasz elejétől kezdve nagy csatát vívott egymással a vezetésért Toby Price és Joan Barreda Bort, de a Walkner és Renet is szorosan tartotta velük a lépést. Az összetettben a 2. és a 3. helyen álló Goncalves és Sunderland viszont sok időt veszített a gyorsasági elején, így már ekkor biztossá vált, hogy nem őrizhetik meg jó helyezéseiket. Náluk is rosszabbul járt a napot 18. helyen kezdő Armand Monleon, aki a gyorsasági elején nagyot esett, és a mentőhelikopterben ért véget a versenye.
A bolíviai határt Barreda Bort érte el elsőként, de lelassult, így a 10. ellenőrzőpontot már a címvédő Toby Price érte el elsőként. Ám az ausztrál a gyorsasági 371. kilométerénél, mindössze 35 kilométerrel a cél előtt nagyot esett, s combtörést szenvedett, ezzel az egyik legnagyobb esélyes kiszállt a versenyből, s az is biztos, hogy 2016 után ismét új győztest avatnak a motorosoknál – erre egyébként a tavalyi évet megelőzően utoljára 2006-ban, Marc Coma első sikere alkalmával volt példa. A segítség nélkül versenyző motorosok alkategóriájának címvédője, a korábbi MotoGP-pilóta, Jurgen van den Goorbergh szintén kiesett, miután bukott és elvesztette eszméletét, s a fejsérülést szenvedő gyári yamahás Alessandro Botturi Dakarja is véget ért.
A szakaszt végül Matthias Walkner nyerte, aki nagyot hajrázva megelőzte Barredát, de a spanyol sem lehet szomorú, hiszen az összetettben több mint 18 perc az előnye a Quintanilla előtt. Miután az első két helyen egy hondás és egy husqvarnás versenyző áll, minden esély megvan rá, hogy Richard Sainct 2000-es BMW-s győzelme óta először ne egy KTM-es versenyző nyerje a Dakart – persze a végső célvonalig még nagyon sok hátra van…
Ami a magyar motorosokat illeti: az erdélyi Gyenes Emánuel a 18. helyen áll négy szakasz után az összetettben, Dési János a 10. ellenőrzőpontot a szakasz 81. helyén hagyta el, Saghmeister Gábor viszont a 2. ellenőrzőponthoz sem érkezett meg e sorok írásakor, azaz félő, hogy számára véget ért a verseny.
A quadoknál sem alakult egyszerűen a nap, de egy valakit elkerültek a problémák: a bolíviai Nosiglia hazai földön elsőként ért be a napi célba, a mögötte befutó Karjakinnak 11 és fél, a harmadik Domaszewskinek pedig közel húsz percet adva. A nap kellemes meglepetése a holland Koolen volt, aki Barren Racerével negyedikként futott be, de összetettben így is nagyon nagy a hátránya. Nosiglia remeklésével visszajött a meccsbe, s legjobb hondásként a negyedik helyen áll Karjakin, Casale és Vitse Yamahái mögött, de hátránya mindössze három és fél perc.
A kamionosok és az UTV-k mezőnye jelenleg is úton van, így náluk csak részeredményekről tudunk beszámolni. A legkisebb kategóriát, melynek soraiból kizárták Coroneléket, a nap kezdetén a chilei Ruijin közel két óra előnnyel vezette a brazil Torres előtt, így vajmi keveset számít egyelőre, hogy Torres a mai szakasz hetedik ellenőrzőpontjánál 16 másodperccel márkatársa előtt volt. A kamionosok mezőnye még nem szakadt szét, az első öt helyezettet a nap kezdetén mindössze 11 perc választotta el egymástól, ráadásul öt különböző márka képviseletében, s minden adott ahhoz, hogy a szakasz végére megváltozzon a sorrend, hiszen az eddig élen álló Nyikolajev és Kolomy csak a 10., illetve a 14. helyen álltak a hetedik ellenőrzőpontnál.
Holnap újabb embert és gépet próbáló szakasz vár a Dakar mezőnyére a ma őket homokviharral fogadó Tupiza és Oruro között – a 692 kilométerből 447, illetve 438 kilométer lesz a szelektív szakasz hossza a „többiek”, illetve a kamionok számára.