DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Tereprali (TR)

Sólyom Team: Egy dolog volt rendben - Minden!

A Duna Aszfalt Kupán az első helyen végezett a Sólyom Team versenyzőpárosa, Sólyom Olivér és Galbács Mátyás. Bugacon kivételesen a HAWKIA-val indultak TH kategóriában, mivel a Nissan nem készült el a versenyre. Olivérék kedvét nem szegte, hogy a régi autóval kell versenyezniük és komolyan véve a feladatot, hibátlan autózással megnyerték a kategóriát.

A pénteki 11 kilométeres prológon kiderült, hogy nem tréfál a bugaci homok, mély és erőteljesen visszafogja az autót. Így a hétvégére kitalált taktikát újragondolva, egy teljesen más elképzelés született a maradék 330 kilométernyi táv sikeres teljesítésére. Az új taktika eredményeképpen a szombati első 109-es szakasz végére a 4 másodperces hátrány, 14 másodperces előnybe fordult át. Aztán a második szakasz utolsó 3 kilométerénél Olivérék utolérték a 17-es rajtszámú egységet, akik a többszöri előzési jelzést nem vették figyelembe, sőt egy alkalmas pillanatban úgy betartottak, hogy a Kia elásta magát a cél előtt 1,5 kilométerre. A Sólyom - Galbács páros 6 perc 20 másodpercig vesztegelt a homok fogságában.

160324_hawkia1



Sólyom Olivér: "Nagyon élveztem a napot! Régen mondtam már olyat - nem is tudom hány éve -, hogy eszméletlenül jó versenyt hoztak össze. Minden métere igazán élvezhető tereprally volt. Aztán jól elrontották a játékunkat. 

Mi mindig is úgy tartottuk, hogy ha minket utolér valaki, az egyértelműen azt jelenti, hogy gyorsabb nálunk és már biztosan 2 percet fogott rajtunk. Kvázi semmi értelme az előzést gátolni, vagy feltartani a gyorsabb járművet. Elvártam volna, hogy ezek a harcedzett, nagymenők is hasonló gondolatok mentén elengedjenek minket. Nem így történt, még akkor sem, amikor beszúrtuk magunkat melléjük. A sportszerűséget tovább fokozva egy fellépő után nyomtak egy satuféket, amire - az ütközést elkerülendő - mi is megálltunk, sajnos ez pont a már kijárt fellépő holtpontján történt, ezért az elindulásnál azonnal elástuk magunkat. Az esetet jelentettük és kértük a felügyelőtestület állásfoglalását. Késő este azonban számunkra hátrányos ítélet született - védendő a sportszerű viselkedést a pályákon-, és nem büntették meg őket. Gondolom a döntés hátterében az áll, hogy szeretnék visszahozni az előzési rendszer előtti korszakot, a test-test elleni küzdelmet, ami a részemről amúgy teljesen rendben is van. Engedjük szabad útjára az indulatokat!"

Galbács Mátyás: "Érdekes az egész eset. Hozzáteszem, hogy én már sokkal korábban használni akartam a jelzőrendszert, de Olivér nem engedte, azt mondta ne zavarjunk be nekik feleslegesen, csak ha már biztossá válik, hogy menni fog az előzés. Mint kiderült, korábban sem zavarta volna őket az, hogy az arcukba visít a rendszer. Nem zavarta őket semmi."

A vasárnap reggel aztán a tudatosult 4,5 perc hátrányon nagyon felszívta magát a Sólyom Team egysége és ismét egy merőben más taktikát gondolt ki a csapat. Az új taktika kicsit kockázatos, ám annál erőszakosabb gondolatok mentén született meg. A rajt után aztán alkalmazkodni kellett az újabb eseményekhez. A sokéves tapasztalat lehetővé tette, hogy nagyon gyors mérlegelés után, azonnali döntést hozott a Sólyom - Galbács kettős, ami aztán meghozta nekik a kategória győzelmet.

Sólyom Olivér: "Nem is értem, hogy mi volt a szándékuk azzal, hogy bevárt minket a 17-es versenyzőpáros. Az is lehet, hogy a reggeli parcfermében, a nekik tett ígéretem zavarta össze őket, vagy csak okoskodni próbáltak, nem tudom. Aztán jöttek utánunk egy ideig. Gyorsan megbeszéltem Matyival a meglátásomat és közös egyetértéssel azonnal ritmust váltottunk. Ez be is vált, a végére mi jöttünk ki jól a dologból. 

Az egész hétvége alatt alig volt műszaki gondunk, de azokat a fantasztikus szervizcsapatunk egy perc alatt orvosolta. Külön köszönöm nekik, hogy mindent a legnagyobb profizmussal kezeltek. Nagyon örülök annak is, hogy végre van a magyar tereprallynak egy ennyire jó pályavezetésű versenye. Ilyen jellegű versenyből kellene még pár és ismét nagy lehetne a hazai tereprally. A lényeg az, hogy, egy dolog volt csupán csak rendben a hétvégén: Minden!"

Galbács Mátyás: "Sakk-matt! Dolgos egy versenyt sikerült a rendezőknek összerakni. Régen volt ennyi dolgom egyetlen futamon, nagyon figyelni kellett a navigációra, bármikor elég lett volna akár egy pillanat kihagyás is az igazán nagy tévesztéshez. Szerettünk autózni ezen a versenyen, éltük a dolgot. Az eredmény, meg már csak hab a tortán."

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: