DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Tereprali (TR)

Kordáék mindkét magyar mezőnyt vezetik Bugacon

A Duna Aszfalt Kupa leghosszabb versenynapja után is őrzi első helyét a magyarok között a Korda Racing, az autósoknál Korda Erik és Csató Attila a motorosoknál Linninger Patrik áll az élen a hazai versenyzők között.

A pénteki bemelegítő szakasz után a Duna Aszfalt Kupa szervezői szombaton már nem voltak olyan kíméletesek a Magyar Tereprali Bajnokság és az FIA Közép-Európa Zóna kupa mezőnyével, hiszen két 110 kilométeres szelektív szakaszt tűztek ki a versenyzők elé. A versenyzők dolgát ráadásul az sem könnyítette meg, hogy délelőtt és délután is ugyanazon a pályán haladtak végig, hiszen egy kör után az egyre mélyülő homok sok helyen megváltoztatta a pálya karakterisztikáját, már az első kör végén rajtolók között több olyan versenyző is akadt, autós és motoros egyaránt, aki hosszabb-rövidebb időre a homok fogságába esett.

 FRI_1602



A Korda Racing versenyzői remek helyzetből vághattak neki a Duna Aszfalt Kupa leghosszabb napjának, az autósoknál Korda Erik és Csató Attila, a motorosoknál pedig Linninger Patrik állt az élen a magyarok között és ez a nap végére sem változott.

„Nem dőltünk hátra, de az első körben megtiszteltük a pályát.” – emlékezett vissza a Korda Erik a szombati versenynapra. „Az volt a tervünk, hogy délelőtt a biztonságra törekedve autózunk, ennek ellenére alig néhány méterre a céltól volt egy meleg pillanatunk, áttoltunk egy bukkanót, ami megdobta a HRX hátulját és a célba szinte az autó orrán, a hűtőrácson csúszva érkeztünk meg. Az időnk viszont nem volt rossz, a nemzetköziben ismét harmadikként zártunk. A második körre azt beszéltük meg Billyvel, hogy megyünk egy őszintét és bár itt is ugyanígy a harmadik idővel értünk célba, a 110 kilométeren már csak egy másodperccel maradtunk el Zapletal mögött.” – mondta a pilóta, aki második nekifutásra majd egy perccel autózott jobbat, mint elsőre, miközben a pálya állapota sokat romlott reggelhez képest. „Szó szerint a bőrünkön éreztük ezt az egy percet, nagyon fárasztó menet volt és eléggé szétrázott mindkettőnket az autó. Ennek is köszönhetően sikerült egy kicsit meglépnünk üldözőink elől és bebiztosítani a harmadik helyet. Arról azonban nem tettünk le, hogy vasárnap ne próbáljunk meg egy kicsit előrébb kerülni a nemzetközi értékelésben, a záró szakaszon megpróbáljuk egy kis nyomás alá helyezni az előttünk autózókat, de ha megtartjuk ezt a harmadik helyet a célig, én már akkor is elégedett leszek.”

A motorosoknál alaposan átrendeződött a mezőny szombat estére, az EB értékelés első három helyét egy cseh, egy olasz és egy portugál versenyző foglalta el, akiket a Korda Racing versenyzői követnek. Elsőként az első motoros tereprali versenyét teljesítő Linninger Patrik következik, akit Kuba Richárd követ a magyar bajnokság második helyén. Mögötte Tóth Attila majd Gyabronka Bence érkeznek a harmadik-negyedik helyen, míg a quadosoknál Heiszer Károly megtartotta pénteken szerzett második helyét a nemzetközi értékelésben.

„Egyáltalán nem vagyok csalódott amiatt, hogy elveszítettem az első helyet a nagy abszolútban, hiszen ezeknek a srácoknak olyan komoly rutinjuk és technikájuk van, amivel én még nem vehetem fel a versenyt” – vette át a szót Linninger Patrik. „Bár számomra eddig sem volt idegen a motorozás, hiszen régebben nagyon sokat versenyeztem két keréken is, de az első egy-két versenyt az ismerkedésnek szentelem, hiszen tereprali pályán eddig csak quaddal mentem. Összességében nagyon tetszett, amit eddig kaptam a motortól. Azt mondják kétszer annyi kerék, kétszerannyi munkával jár, amit csak megerősíteni tudok, a motorral sok helyzetben sokkal könnyebben boldogulok, mint a quaddal, csak még gyakran quados szemmel megyek a pályán, de ez méterről-méterre egyre jobb lesz.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: