Nem csoda, hiszen az Opel Dakar Team párosa elsõ ízben száguldott együtt, ráadásul a navigátor eddig csak versenykamionban diktálta az itinert (a csapat tagjaként, Darázsi Zsolt mellett), így nem csupán a tempó volt más, hanem az is, ahogyan a pályát szemlélte (már amikor volt rá ideje), hiszen a kamionban jóval magasabban ül.
A kettõs a hatodik helyen teljesítette a bemelegítésnek szánt pályát, így onnan várja a folytatást.
„Gyors átlagsebességû szakasz volt, amelyen Fecával próbáltunk összerázódni, vagy inkább felvenni a ritmust, hiszen összeszokni ennyi idõ alatt azért nem lehet. A pályán sok volt a hosszú egyenes, emiatt könnyen túl lehetett csúszni a kanyarokban, velünk meg is történt néhányszor, ennek fényében a pozícióval nincs bajom. Egyébként is a hatodik rajthely csak akkor hátrány, ha utolérünk valakit, és elõttünk azért gyors versenyzõk indulnak” – mondta Szalay Balázs.
S hogy mit tett hozzá a navigátor?
„Nagyon oda kell figyelni, mert gyorsan jönnek a jelek az itinerben, úgyhogy próbálom holnapra még jobban összeszedni magam. De tetszik az egész, élvezem nagyon” – mosolygott Vörös Ferenc.
Az Opel Dakar Team színeiben induló másik páros, az Apáthy Zoltán, Erõs Gábor kettõs egy év kihagyás után ült újra versenyautóban, s a kilencedik helyrõl várja a folytatást.
„Hiányzott a versenyzés, nagyon jó újra itt lenni, bár egy kicsit nyilván szokatlan is, hiszen egy év hosszú idõ. Próbáltunk óvatosan kezdeni, de eddig minden jó, az eredménnyel is elégedett vagyok” – nyilatkozta Apáthy.
4. VÁRFÜRDÕ-KUPA, AZ OB 3. FUTAMA, GYULA
Abszolút sorrend az 1. szakasz után:
1. Korda Erik, Csató Attila (Eurosol Racing, Mitsubishi Lancer) 4:37,
2. Fazekas, Szenáki (Fazekas Motorsport, BMW X6) 11 másodperc hátrány,
3. Ourednicek, Vaculik (cseh, Hummer) 28 mp h.,
…
6. Szalay, Vörös (Opel Dakar Team, Opel Mokka) 44 mp h.,
…
9. Apáthy, Erõs (Opel Dakar Team, Nissan Pickup) 1:34 p h.