Az idénynyitók sava-borsát általában az adja, hogy ekkor mutatkoznak be az új, vagy a két szezon között megújult versenygépek. Nem lesz ez másként az e hétvégi bugaci Duna Aszfalt Kupán sem, ahol nem túlzás azt állítani, hogy világszínvonalú géppark sorakozik fel a magyar bajnokság idei első és a Közép-európai Zóna Trófea (CEZ) idei második futamának rajtjánál.
A címvédő magyar bajnok Fekete Antal – Tóth György kettős Toyota Hiluxa és a Fodor Imre – Vass Gergely duó Ford Rangere mellett Korda Erik és Nyirfás Julianna HRX Fordja tarthat számot a legnagyobb érdeklődésre. A hajdani gyári technikából Hollandiában átalakított versenygép ötliteres V8-as motoroja 390 lóerős, nyomatéka 700 Nm, a pilóta pedig Világkupa-dobogós eredménnyel is büszkélkedhet, tehát méltán sorolhatjuk az esélyesek közé.
Nagy visszatérőkben sem lesz hiány: tavaly augusztus óta nem láthattuk versenyezni a kétszeres magyar bajnok Fazekas Károlyt. A fejlesztéssel töltött két év után a pilóta úgy érzi, beértek az erőfeszítések, az új hátsó futóművel sokkal jobban mozog a piros X6-os. Fazekas azonban nem csupán az autón változtatott. Az év elején közzétett navigátorkereső hirdetésére rengeteg jelentkezést kapott, közülük választotta ki Szenáki Lászlót, aki Bugacon diktálja majd neki az itinert.
A Duna Aszfalt Kupa azonban nem csupán a magyar bajnokságba számít bele, a viadal a Közép-európai Zóna Trófea második állomása is egyben. A lengyel Marcin Lukaszewski és Magdalena Duhanik, a nyitó futam győztesei, jó mezőnyre és kemény versenyre számítanak Bugacon, és természetesen a győzelemért szeretnének harcolni a Portugáliában épült BMW-vel.
Tavaly csupán két ponttal maradt le a CEZ bajnoki címéről a Tomas Ourednicek – Pavel Vaculik duó. A cseh páros az elmúlt évadban egyetlen magyar bajnoki futamot sem hagyott ki, Bugacról sem hiányozhatnak, a pilóta elmondása szerint alig várják már, hogy újra lássák magyar barátaikat. Rajtuk kívül még két H3 EVO-t láthatunk a mezőnyben a cseh Zdenek Porizekkel illetve a lengyel Piort Bialkowskival a volánnál.
Ami a programot illeti, a verseny április 24-én, pénteken reggel 9 órakor kezdődik a kecskeméti Gokart Hotelnél az adminisztratív és a gépátvétellel, ezt követi 16 órakor ugyanitt az ünnepélyes rajtceremónia, majd 16:30-tól Kunszálláson a szuperspeciál. Szombaton délelőtt is, délután is egy-egy 110 kilométeres szelektívet teljesít a mezőny, a versenyközpontnak és a szervizparknak a bugaci Táltos Lovaspanzió ad otthont. Vasárnap még egy 94 kilométeres pálya következik, délután pedig díjkiosztó zárja a hétvégét 14 óra 30 perctől.
A verseny elektronikus programfüzete, benne a nézői pontok térképeivel letölthető a szakág hivatalos honlapjáról: www.terep-rallye.hu
A verseny programja:
2015. április 24., péntek
16:00 Rajtceremónia (Gokart Hotel, Kecskemét)
16:30 Prológ rajtja (Kunszállás)
17:00 Szerviz (Táltos Lovaspanzió, Bugac)
2015. április 25., szombat
09:00 Napi szakasz rajtja (Kultúrház, Bugac)
09:13 SS1 rajtja (Bugac)
11:40 Szerviz (Táltos Lovaspanzió, Bugac)
13:13 SS2 rajtja (Bugac)
14:40 Szerviz (Táltos Lovaspanzió, Bugac)
2015. április 26., vasárnap
10:00 Napi szakasz rajtja (Kultúrház, Bugac)
10:13 SS3 rajtja (Bugac)
11:45 Napi szakasz célja (Táltos Lovaspanzió, Bugac)
14:30 Díjkiosztó (Bugac)
A verseny össztávja: 384,34 km