A 2011-ben és 2012-ben bajnok páros újból összeállt, és a legutóbbi két világkupa-futamot már ebben a régi, nyerő felállásban teljesítették végig. A BMW X6-os is kezdi kinőni gyerekbetegségeit, így az 51. életévét nemrég betöltő pilóta bízik benne, még idén újból megízlelhetik a győzelem ízét.
- Ugorjunk néhány hetet vissza az időben. Augusztus közepén rendezték a XI. HunGarian Baját. Hogyan sikerült számotokra hazai világkupa-futamod?
- Nem az elvárásainknak megfelelően. Volt egy kis technikai zűr: az első gyorsasági 25. kilométerétől a verseny végéig turbóprobléma hátráltatott minket. Nem volt rendesen turbónyomás, ami meglehetősen küzdelmessé tette számunkra az egész versenyt, főleg a kigyorsításokon szenvedtünk komoly hátrányt. Végül a 12. helyen sikerült befejeznünk a versenyt. Úgy gondolom, ezzel az eredménnyel sem kell szégyenkeznünk, mert nagyon neves versenyzőkből állt a mezőny, de nyilvánvalóan szerettünk volna ennél egy kicsit jobban szerepelni.
- Múlt hétvégén, a lengyel világkupa-futamon, a Baja Polandon ezt sikerült is megvalósítani…
- Igen, ez a verseny már valamivel jobban sikerült, itt legjobb magyarként a 10.-ek lettünk. Azt tudni kell, hogy elég sok bajom volt eddig ezzel az autóval, a rugózása nem működött rendesen, ezért elég bizalmatlan vagyok vele szemben még mindig. Most a lengyel versenyen már egyértelműen éreztem, hogy a hátsó futóművön végrehajtott drasztikus változtatásoknak köszönhetően klasszisokkal jobb lett az autó, de ezt az említett bizalmat újra fel kell építeni, hogy a különféle gödröket, árkokat, bukkanókat újra fékezés nélkül be tudjam vállalni. Ezért is mentünk el erre a versenyre, nem volt rajtunk semmilyen eredménykényszer, egyszerűen szerettünk volna kilométert gyűjteni és összekovácsolódni az autóval. A 10. hellyel ebben a mezőnyben nem lehetünk teljesen elégedetlenek, de elégedettek sem vagyunk, mert mindig jobbra vágyunk.
- Mik a terveitek a szezon hátralevő részére vonatkozólag?
- A magyar bajnokságot végigcsináljuk, ezt leszámítva különösebben nagy terveink az idei évre vonatkozólag már nincsenek. Ami biztos, hogy egyre inkább forszírozni fogjuk a kocsit, mert látjuk, hogy bírja, nem dobál el minket, nincsenek extrém kitörései, és bátran be lehet vállalni vele padlógázon a rázósabb részeket is. A magyar versenyekre mi mindig győzni megyünk, és ez a soron következő, nagykállói futamon sem lesz másként. Ott ráadásul két magyar bajnoki címet is sikerült szereznünk, úgyhogy az a helyszín különösen közel áll a szívünkhöz. Bajnokságot idén már nem tudunk nyerni, de versenyt, versenyeket még igen, úgyhogy ez lesz a célunk.
- Végig többes számban beszélsz, mivel a tereprali csapatsport, és az autóban sem egyedül ülsz. Újra Horn Albert navigál neked a jobb egyben. Lényeges változás? Elvégre mindkét magyar bajnoki címedet vele együtt szerezted…
- Igen, Bercivel nagyon jól egymásra vagyunk hangolódva, ragyogóan megértjük egymást az autóban, és jó hangulatban telnek a versenyek, ez fontos. Ezt a két világkupa-fuutamot már vele teljesítettem, és egyből a régi volt az összhang. Mindkettőnknek a vérében van, hogy mindig a győzelemre hajtunk, és nem csapongunk ki a versenyhétvégéken. Ha bulizni megyünk, akkor bulizunk, ha versenyezni megyünk, akkor versenyzünk, de versenyre mi mindig versenyezni megyünk, úgyhogy ott száz százalékosan csak a feladatunkra koncentrálunk.
- Lengyelországban azért belefért egy kis ünneplés is? Ha jól tudom, odakint ünnepelted 51. születésnapodat. Isten éltessen ezúton is!
- Köszönöm szépen. Igen, valóban, odakint, a pénteki prológon ünnepeltem a születésnapomat. Persze, ilyenkor egy pezsgőt azért kinyitunk, és öten elkortyoljuk egymás egészségére, de nagy kicsapongásnak helye nincs, hiszen másnap komoly feladatok várnak ránk az autóban. Számunkra a győzelem mámora semmi mással nem cserélhető fel!