DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 4. péntek
Retro

F1-Archív: A Torpedó újra célba talál

Kvjat támadásokra számít az Orosz Nagydíj után, Danica Patrick érdeklődik a Formula-1 iránt, 2,4 literes V8-asok a szabálytervben, újra halasztják a moszkvai versenyt. Ilyen F1-es vonatkozású hírekről olvashattunk május 1-jén.

2023: George Russell nem vár bocsánatkérést Max Verstappentől, miután a holland versenyző egy bakui incidenst követően „George hercegnőnek" titulálta őt. Russell úgy véli, Verstappen ezzel a megnyilvánulásával leginkább saját magának ártott.

2022: Sebastian Vettel kritikát fogalmazott meg az új versenyhétvégi programmal szemben, melynek értelmében a hivatalos sajtóeseményeket áttették csütörtökről péntekre a hétvégék rövidítése érdekében – ám a végeredmény rövidebb hétvége helyett csak egy zsúfoltabb péntek lett.

2021: Valtteri Bottasé a Portugál Nagydíj pole-pozíciója, 0,007 másodpercen múlt, hogy Lewis Hamilton nem szerezte meg 100. rajtelsőségét. Max Verstappen is megnyerhette volna az időmérőt legjobb körével, melyet viszont pályahatárok miatt töröltek, így harmadik helyről kell indulnia vasárnap.

2020: A Mercedesnek-klónnak tartott Racing Point RP20-at ért kritikákra reagálva Andrew Green, a csapat műszaki igazgatója elmondta, az FIA képviselői felkeresték a csapat gyárát, megnézték a tavalyi Mercedes tervrajzait, és mindent rendben találtak.



2019: Sebastian Vettel idegennek érzi az idei Ferrari viselkedését, ezért önmagából sem tudja kihozni a maximumot. Az SF90-es szezon eleji teljesítménye hullámzó volt, a téli teszteken ígéretes tempót mutatott, ám a bahreini és az azerbajdzsáni versenyhétvégék kivételével a legtöbb helyszínen elmaradt a Mercedestől.

2018: Max Verstappen és Daniel Ricciardo kapcsolata rendben van az Azerbajdzsáni Nagydíjon történt ütközés után, mondta el a Red Bull hollandja: egyetértenek abban, hogy az eset nem ismétlődhet meg.

2017: A Sauber megállapodott a McLarennel abban, hogy 2018-tól a csapat sebességváltóit használja, egyidejűleg azzal, hogy Honda-motorra vált. (Mint tudjuk, végül egy év múlva nemhogy a Saubert, de még a McLarent sem hajtotta Honda-erőforrás.)

2016: A Nico Rosberg által megnyert Orosz Nagydíj legemlékezetesebb pillanata Danyiil Kvjat és Sebastian Vettel két ütközése volt az első körben. A Vettel dühét már előző, kínai versenyen kiváltó, német által „torpedónak” nevezett orosz Red Bull-pilóta elmondta, tisztában van vele, hogy könnyű célponttá válik és mindenki támadni fogja, de ígérte, megbirkózik vele.

2015: A szezont erősen kezdő Toro Rosso nem fog nagy fejlesztéseket bevetni az év során, mondta el a csapat újonca, Carlos Sainz.

2014: Niki Lauda védelmébe vette Nico Rosberget, miután a német pilóta zsinórban három alkalommal is vereséget szenvedett Lewis Hamiltontól. A háromszoros világbajnok szerint Rosbergnek mindene megvan arra, hogy visszavágjon, és új stratégiát fog alkalmazni arra, hogy ne maradjon le túlságosan riválisa mögött.

2013:  Sam Michael, a McLaren sportigazgatója szerint a Forma-1 a „gondolkodó emberek sportja” lett ebben az évben. A Pirelli agresszív gumistratégiája miatt az abroncskezelés győzelemről döntő tényezővé vált, amivel a tapasztaltabb pilóták jobban meg tudnak birkózni.

2012: Mugellóban tesztel a Formula-1-es mezőny, az első napon Fernando Alonso (Ferrari) teljesítette a legjobb kört Mark Webber (Red Bull) és Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) előtt.

2009: Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke attól fél, hogy a Max Mosley által protezsált 40 millió fontos költségvetési sapka árthat a sportágnak, és a bajnokság szempontjából igazságtalan és részrehajló lehet. Az FIA elnöke szerint akik éves büdzséjüket ez alatt az összeg alatt tudják tartani, azok nagyobb technikai szabadságot kapnak, állíthatják a légterelőiket, és fordulatszám-határoló nélkül használhatják motorjaikat.

2008: Annak ellenére, hogy 2005-ben már visszautasította a BAR-Honda ajánlatát, Danica Patrick érdeklődést mutatott a Forma-1 iránt. „Egyszer életében minden versenyző ki szeretne próbálni egy F1-es autót. Nem hinném, hogy egy komoly teszttel probléma lehet.” A lehetőséget a Honda vezérigazgatója, Nick Fry is megerősítette.

2007: A várakozásokkal ellentétben alulteljesít a címvédő Renault, a Ferrari mellett a McLaren és a BMW-Sauber is átugrotta Flavio Briatore gárdáját. A csapat újonca, Heikki Kovalainen azonban bizakodó, hogy az enstone-iak hamarosan újra felveszik a fonalat, és ismét a dobogóért fognak harcolni.

2006: Noha az év első négy futamának időmérőjén Jenson Button ott volt az első háromban (sőt, Melbourne-ben pole-pozíciót is szerzett), szombati formáját nem tudta átmenteni vasárnapra, és ilyen teljesítmények után sokan megkérdőjelezték, hogy képes lesz-e valaha futamgyőzelemre. Neki azonban nincsenek kétségei afelől, hogy a Hondával egyszer még feltámadhat, és felállhat a dobogó legfelső fokára.

2005: Bernie Ecclestone elárulta, ő és a Renault-főnök Flavio Briatore megvették volna a Chelsea labdarúgócsapatot. A megállapodás nem azért nem jött létre, mert valaki nagyobb ajánlatot tett, hanem ráuntak a hosszú huzavonára. Így vásárolta meg a klubot 2003-ban Roman Abramovics.

2004: A BMW támogatja az FIA 2008-tól tervezett szabálymódosításait, melyeket Max Mosley május 4-én, Monacóban kíván megtárgyalni a csapatokkal. A tervek között szerepel a 2,4 literes, V8-as, két futam erejéig kitartó motorok és egységes elektronikai rendszer bevezetése, valamint a kipörgésgátló eltörlése.

2003: Annak ellenére, hogy Malajziában nekiment, Juan Pablo Montoya támogatásáról biztosította Antonio Pizzoniát. A Williams korábbi tesztpilótájának ülése veszélyben van, Montoya viszont úgy gondolja, hogy időt kellene adni a brazil pilótának, hogy összeszokjon a csapattal.

2002: A szervezők ismét elhalasztották a 2003-ra tervezett Orosz Nagydíjat, mivel nem tudtak megegyezni abban, hogy milyen pénzügyi forrásokból épüljön pálya a Nagatyino-szigeten. Márciusban Jurij Luzskov moszkvai polgármester írta volna alá a szerződést, de később megtagadta azt, mire Bernie Ecclestone azt nyilatkozta, hogy „tavaly kezet ráztunk, ez pedig a szerződés megkötését jelentette”

2001: A Michele Alboreto halálos balesetének okait kutató német DEKRA megállapította, hogy a korábbi F1-es pilóta egy lassú defekt következtében hagyta el a pályát a Lausitzringen – a feje fölött is átforduló Audiban az olasz pilóta azonnal életét vesztette. A vizsgálat végeztével a német gyártó úgy döntött, hogy nem lépteti vissza autóit a Le Mans-i 24 órás versenyről.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: