DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Retro

Így változott a McLaren festése a hibrid érában

Az F1 manapság a sokszínűséget népszerűsíti, és keresve sem találhatnánk sokszínűbb csapatot a McLarennél, akik a turbó hibrid korszak 2014-es kezdete óta több fényezéssel is próbálkoztak már.

Az MCL35M bemutatóját megelőző napon felidéztük a McLaren és a Mercedes korábbi közös időszakát, mely 1995-től 2014-ig tartott, most pedig a Planet F1 segítségével visszautazunk abba a bizonyos 2014-es esztendőbe, amikor még legutóbb Mercedes-motor hajtotta a wokingiakat, és szemügyre vesszük az azóta eltelt hét szezonban milyen festéssel rukkolt elő a McLaren.

2014 volt tehát eddig az utolsó szezon, amikor a McLaren még a stuttgartiak erőforrását használta, egyben pedig az első éve volt ez a turbó hibrid érának. A csapat addigi főszponzora, a Vodafone nem hosszabbított velük szerződést, így már akkor előkerültek olyan pletykák, hogy a McLaren a legendás narancssárga fényezést fogja használni, azonban abban az évben még maradtak a jól megszokott ezüst-fekete festésnél.



A következő szezonban megkezdődött az istálló vesszőfutása a Honda oldalán, s bár ekkor már tényleg sokan számítottak a narancssárga fényezésre, a McLaren ezüst-fekete fényezést villantott az első versenyeken, kétoldalt végigfutó piros díszcsíkkal. Később az autó teljesen feketébe burkolózott, piros díszítéssel.

2016-ban szinte ugyanazt a fényezést használta a McLaren, mint az előző év második felében, viszont ekkor még jobban előtérbe került a fekete, és kizárólag az oldaldobozon lévő logó volt piros és az autó tetején látható vékony csík.

Ezt követően 2017-ben megkezdődtek az átszerveződések, amikor is a 37 évig a McLarennél dolgozó Ron Dennis munkáját megköszönték, ezzel pedig el is tűnt az autók megnevezése elől az MP4 elöljáró. Innentől kezdve az autót MCL32-nek nevezték, és a rajongók legnagyobb örömére szerepet kapott már a narancssárga is, ha nem is a legmegfelelőbb árnyalatban.

Aztán 2018-ban elérkezett a papajasárga McLarenek kora – mindenki legnagyobb örömére. Aminek pedig a wokingiak leginkább örülhettek, az az erőforráspartner cseréje volt, hiszen ekkor álltak át a japánokkal eltöltött kínkeserves évek után a Renault motorjaira. Az MCL33-as sem volt egy igazi sikertörténet, de itt már érezhetően megmozdult valami, és a narancs szín mellett a kék is fontos szerepet kapott.

Viszont abban a szezonban sem ez volt az egyetlen fényezés melyet használtak, hiszen Alonso hátat fordított az F1-nek 2018 végén – mint utóbb kiderült, csak két évre -, így a kétszeres világbajnok tiszteletére az asztúriai zászló színeiben pompázott az autó cápauszonya, míg a narancssárga kissé fakóbb árnyalatot kapott.

2019-nek új pilótapárossal vágott neki a McLaren: Carlos Sainz és Lando Norris terelték 2012 óta a legelőkelőbb helyre a pontvadászatban a McLarent, amelynek alsó szegmense a szponzorok kedvéért befeketedett.

A 2020 februárjában bemutatott MCL35-ös a #WeRaceAsOne kampány keretein belül szívárványszínt is villantott elvétve, de az alap narancs-kék-fekete festés megmaradt, azonban a Red Bull és a Ferrari nyomdokaiba lépve ők is inkább a matt fényezés mellett tették le a voksukat, az orrkúp kialakításával pedig már itt gondoltak a 2021-es motorbeszállító-váltásra, hogy ne kelljen annyi zsetont elhasználniuk a télen.

A 2021-es autó pedig maga a talány a mezőnyben, melyben már ismét a Mercedes motorja düböröghet március 28-ától.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: