2021. február 15-én, vagyis hétfőn mutatják be a McLaren legújabb versenygépét, melynek különlegessége, hogy ismét Mercedes-erőforrás fogja hajtani. Utoljára a 2014-es Abu Dhabi Nagydíjon láthattunk McLaren-Mercedest, akkor Kevin Magnussen a 11., Jenson Button pedig az 5. helyen ért célba.
A McLaren történetében a Mercedes már a 9. motorszállító volt, mellyel együtt dolgoztak, mikor 1995-ben megkezdték az együttműködést, azzal pedig, hogy most ismét közös utakon folytatják, a Mercedes már a harmadik olyan partnere lesz a McLarennek, mellyel már nem először lépnek partneri kapcsolatba.
Idézzük fel a Motorsport-Week segítségével, milyen volt a McLaren és a Mercedes legutóbbi közös korszaka 1995 és 2014 között.
Minden 1995-ben kezdődött az MP4/10-essel, amely egy erős középmezőnybeli autó volt. Bár Mika Hakkinen kétszer is a második helyen végzett akkor, arról a McLaren-Mercedesről sokkal inkább a finn csúnya adelaide-i balesetének emléke él a rajongók fejében.
1996-ban a Williamstől csatlakozott a csapathoz David Coulthard, s bár a McLaren abban az évben is a negyedik helyen zárta a világbajnokságot, ezúttal már hatszor is képviseltették magukat a pódiumon. Aztán 1997-ben az MP4/12-essel egy új korszak kezdődött: a Marlboro ikonikus piros-fehér fényezését a West feketés-ezüstös festése váltotta, az új Ezüst Nyilak pedig meg is találták a siker útját.
David Coulthard megszerezte a csapat első győzelmét 1993-at követően, amit megfejelt még egy sikerrel, azonban a további győzelmek leginkább megbízhatósági problémákon mentek el. Végül Hakkinen is megszerezte élete első futamgyőzelmet a jerezi szezonzárón, a McLaren pedig ismét a negyedik helyen zárt.
Aztán az 1998-as szabályváltozások elhozták a McLaren-Mercedes aranykorát: az MP4/13-mal, majd 1999-ben az MP4/14-gyel is megszerezte a világbajnoki címet Mika Hakkinen, azonban a konstruktőri címet csak egyetlen alkalommal tudta elhódítani a páros, 1998-ban.
A 2000-es évek elején átbillent a mérleg a Ferrari oldalára, a McLaren-Mercedes számára pedig sorozatos második helyek következtek. Aztán 2002-ben Kimi Raikkönen váltotta a visszavonuló Mika Hakkinent. A 2003-as szezonra épített autó a páros legrosszabb konstrukciója lett, melyet sosem vetettek be élesben.
Az MP4-18 ugyanis folyamatosan túlmelegedett, eleinte a törésteszteken sem ment át, majd a teszteken is látszott, mennyire vezethetetlen az új autó, végül az MP4-18 történetének Alexander Wurz csúnya Paul Ricard-i tesztbalesete vetett véget.
Ennek és annak ellenére is, hogy mindössze egy versenyt tudott megnyerni Kimi Raikkönen abban a szezonban, mégis az utolsó futamig elhúzta a világbajnoki címért folyó csatát a finn, melyben végül alulmaradt Michael Schumacherrel szemben.