2021. február 15-én, vagyis hétfőn mutatják be a McLaren legújabb versenygépét, melynek különlegessége, hogy ismét Mercedes-erőforrás fogja hajtani. Utoljára a 2014-es Abu Dhabi Nagydíjon láthattunk McLaren-Mercedest, akkor Kevin Magnussen a 11., Jenson Button pedig az 5. helyen ért célba.
A McLaren történetében a Mercedes már a 9. motorszállító volt, mellyel együtt dolgoztak, mikor 1995-ben megkezdték az együttműködést, azzal pedig, hogy most ismét közös utakon folytatják, a Mercedes már a harmadik olyan partnere lesz a McLarennek, mellyel már nem először lépnek partneri kapcsolatba.
Idézzük fel a Motorsport-Week segítségével, milyen volt a McLaren és a Mercedes legutóbbi közös korszaka 1995 és 2014 között.
Cikkünk első részét ide kattintva olvashatjátok el!
2004-ben és 2005-ben is a Renault vált a legfőbb kihívójukká, s bár futamgyőzelmek számában egyenlő arányban végeztek a franciákkal szemben, mind az egyéni-, mind a csapatvilágbajnoki címről lemaradtak és még Adrian Newey-t is elcsente tőlük a Red Bull.
2006-ra szakítottak a Westtel és a Fly Emirates érkezett főszponzornak, ekkor vált az autó fényezése ezüst-pirossá. A sikertelen évet egy sikeresebb, de annál botrányosabb szezon követte. A csapatot ugyanis nem elég, hogy kizárták a kémbotrány miatt a konstruktőri bajnokságból, de két pilótájuk, a Renault-tól kétszeres világbajnokként érkező Fernando Alonso és az újonc Lewis Hamilton viszonya annyira megromlott, hogy a spanyol a szezon végén azonnal vissza is ment a Renault-hoz, míg az egyéni világbajnoki cím is kicsúszott a wokingiak kezéből.
Nem úgy 2008-ban! Ekkor szerezte utolsó egyéni vb-címét a McLaren és a Mercedes duója, amikor is – ki felejtette volna el – Lewis Hamilton az utolsó kanyarban bemutatott előzésével szerezte meg a végső győzelmet a ferraris Felipe Massával szemben.
Aztán a 2009-es szabályváltozások azonnal megfosztották a címvédés lehetőségétől a wokingi istállót, 2010-ben azonban már ismét versenyképessé váltak. Azonban hiába volt náluk az elmúlt két esztendő világbajnoka, mégsem tudták megállítani a Red Bull – még csak akkor kezdődő – dominanciáját.
A csapatot végül 2013-ban elhagyta legutolsó világbajnoka, Lewis Hamilton, majd 2014-ben az MP4-29-cel a McLaren-Mercedes kapcsolat is véget ért, legalábbis egy időre. Azóta a McLaren próbálkozott a Hondával és a Renault-val is sikereket elérni, de ez inkább csak a franciák oldalán sikerült, akikkel többször is dobogóra állta, és ki tudja, a Mercedes oldalán talán végre összejön a McLaren első győzelme is a 2012-es Brazil Nagydíjat követően, amikor Jenson Button látta meg elsőként a kockás zászlót.