DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Retro

Irvine: Szinte mindenkinél jobb voltam

A négyszeres futamgyőztes északír pilóta nem tudott kitörni Michael Schumacher árnyékából a Ferrarinál, pedig úgy véli, hogy a mezőnyben alig akadt nála jobb versenyző. Valóban így volt?

Nem ő az egyetlen a Formula-1 történetében, akinek nem éppen jött jól, hogy a rendkívüli tehetséggel megáldott Michael Schumacher csapattársaként kellett (volna) megmutatnia tudását. Azóta tudjuk, hogy ez nemigen sikerült, emiatt pedig sokkal inkább vízhordóként maradt meg mindenki emlékezetében, mint szupertehetségként.

A több, mint másfél évtizeddel ezelőtt visszavonult Eddie Irvine négy szezont töltött a Scuderiánál, pechjére viszont az összes évben a legendás német csapattársaként. Úgy gondolja, hogy szinte bárkit legyőzhetett volna csapaton belül, de Schumacheren egyszerűen nem lehetett fogást találni, aki Irvine véleménye szerint még Sennánál is jobb volt.

„A Schumacher-időszak szívás volt számomra. Ha bárki más lett volna a csapattársam, sokkal jobban járhattam volna. Úgy gondolom, hogy Schumacheren kívül nem sok pilóta akadt, aki jobb lett volna nálam, ő azonban teljesen más világ volt” – fogalmazott Irvine a BBC interjújában.

Irvine képtelen volt érvényesülni Schumacher mellett


„Szép lett volna, ha Gerhard Berger, vagy Jean Alesi lett volna mellettem, mivel szerintem őket is legyőztem volna. A Ferrarinál versenyezni egyébként teljesen más szint. Már nem is annyira sportoló marad az ember, inkább olyanná válik, mint egy rocksztár. A Ferrari-név hatalmat ad.”

„Mind a mai napig, amikor Olaszországban járok, egy csomó helyen ingyen ehetek és ihatok. Formula-1-es pilótának lenni egy dolog, de ha valaki az olasz istállónál versenyezhet a száguldó cirkuszban, az a tízes skálán tízes.”

Miért esett kútba az 1999-es nagy lehetőség? „A fő probléma az volt, hogy amint megtörtént Michael balesete, a Ferrari abbahagyta a szélcsatornás teszteléseket. Rögtön leálltak az autó fejlesztésével, helyette a következő évi versenyautót vitték a szélcsatornába. Ezzel viszont meglehetősen lecsökkentek az esélyeim arra, hogy megnyerjem a világbajnoki címet.”

„Teljesen egyértelmű üzleti döntést hoztak. Megnyerheti-e Irvine az 1999-es Ferrarival? Mindenki azt mondta, nem, beleértve engem is, mivel a McLaren egy másodperccel előttünk járt. Tudták, hogy Michael a következő évben visszatér, márpedig ő volt a szupersztár és így volt igazán értelme” – magyarázta Eddie Irvine.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: