Már a rajt előtt sejthető volt, hogy a hatalmas esőzés miatt egy sokáig emlékezetes futamnak nézünk elébe, ez valóban így is történt. Amikor először kapták meg a zöld jelzést, az első kanyar után az elmúlt évtizedek messze legnagyobb tömegbalesetét láthattuk, amiben a mezőny fele rommá törte az autóját. Bő egy órás csúszás alakult ki a piros zászló miatt.
A második rajt jobban sikerült, bár a McLarenek számára rémálomszerűen alakult, Mika Hakkinen az első kanyarban megperdült és kiesett, Coulthard pedig fél perccel később csúszott ki egy koccanás miatt és messze a mezőny végére térhetett csak vissza. Damon Hill már az induláskor átvette a vezetést, majd a leintéskor is az 1996-os világbajnok állt az élen. Közben azonban történt egy s más.
Michael Schumacher átküzdötte magát Hillen, majd eltűnt a messzeségbe. Az ekkor a másik Ferrariban ülő Eddie Irvine szerint csapattársa jobb versenyző volt fénykorában, mint akár Ayrton Senna. A mezőny legjobb esőmenőjének számító német hatalmas előnyt épített ki, amikor utolérte Coulthardot és le akarta körözni. Ez egy ideig nem sikerült, majd a skót lelassított, Schumacher pedig hátulról telibe találta az esőfüggönyben láthatatlan autót. A bokszig még elevickéltek, a német kidobta a kormányt és első indulatból megkereste a szerinte a balesetért felelős skót pilótát, aki akkor már szintén kiszállt az autójából.
Ott ugyan nyílt konfrontáció nem történt, de a szerelői gyűrűjében álló Coulthardot azzal vádolta meg, hogy meg akarta őt ölni. A McLaren-pilóta így emlékszik a történtekre. „Nem kellett volna elemelnem a gázpedált a versenyvonalon, mert egyértelműen nem láthatott engem. De abban a pillanatban, amikor a fülemre szóltak, hogy az éllovas le akar engem körözni, egyszerűen csak el akartam engedni a versenyben vezetőt” – idézi Coulthard szavait a Gpfans.com.
„Tudtam, hogy nagyon mérges, vörös volt a nyaka és vérben forogtak a szemei, a csapat viszont nem engedte, hogy igazán közel jöjjön. Egy héttel később, Monzában találkoztunk. Bernie (Ecclestone) buszában leültünk és azt mondtam: Nézd Michael, el kell fogadnod, hogy némi felelősséged neked is van az ütközésben, mivel te voltál, aki hátulról belém jött és nem én tolattam beléd.”
„A reakciója azonnal az volt, hogy ő ezt egyáltalán nem így látja. Visszakérdeztem, hogy egyáltalán előfordul bármikor is, hogy neked valamiben nincs igazad? Michael erre annyit reagált, hogy ilyenre nem emlékszik” – idézi vissza a történéseket Coulthard.
Később aztán rendezték egymás között a konfliktust, de az a bizonyos Belga Nagydíj Damon Hill utolsó győzelmén kívül az elképesztő mennyiségű balesetről és a Schumacher-Coulthard botrányról maradt igazán nevezetes.