A legnépszerűbb közösségi oldalakon egyre nagyobb teret foglal magának a tízéves kihívás, mely arra ösztönzi a felhasználókat, hogy tegyenek közzé magukról egy képet, milyenek is voltak ők tíz esztendővel ezelőtt, illetve most. Kapva ezen az alkalmon, elsőként magát a Formula-1-et vettük górcső alá, a második részben pedig korunk legmeghatározóbb F1-es pilótáinak múltjára tekintettünk vissza. A harmadik – és egyben utolsó – részben megnézzük, hol tartottak az F1-et jelenleg uraló csapatok 2009-ben.
McLaren-Mercedes, Ferrari, BMW-Sauber, Renault, Toyota, Toro Rosso-Ferrari, Red Bull-Renault, Williams-Toyota, Force India-Mercedes, Brawn-Mercedes. Ez volt a 2009-es nevezési lista, már ami az istállókat illeti. Két csapat van, amelyet azóta nem ért változás: a Ferrari és a Renault, igaz ezek közül is csak a Ferrari volt állandó tagja a mezőnynek, hiszen a Renault időközben átvedlett Lotusszá, hogy aztán ismét Renault-vá változzon vissza.
A F1 jelenlegi korszakának egyértelmű egyeduralkodója a Mercedes, melyet 2014 óta nem tudnak letaszítani a száguldó cirkusz trónjáról. A 2014-es hibrid éra kezdetétől nem akadt komoly kihívója az Ezüst Nyilaknak, bár igaz, a Ferrari az elmúlt két évben egyre közelebb férkőzött hozzájuk, de a szezon végét mindkétszer lesimázta Hamilton és a Mercedes. Ami viszont meglepő, hogy tíz évvel ezelőtt az F1-et már öt esztendeje domináló csapat még csak a mezőny tagja sem volt. 1955-ben ugyanis kiszállt a száguldó cirkuszból a Mercedes, s 2010-es visszatérésükig kizárólag motorszállítóként vállaltak szerepet.
2009-ben a Brawn GP bizonyult a legjobbnak, melyet Ross Brawn alapított, miután egy jelképes összegért vásárolta fel az F1-ből távozó Honda maradványait. 2010-ben ezt az istállót vásárolta fel a Mercedes.
A Ferrari annak az évnek a Kimi Raikkönen-Felipe Massa párossal vágott neki, s valószínűleg kevesen gondolták, hogy ekkor veszi kezdetét a maranellóiak egyik leggyengébb korszaka a száguldó cirkuszban. Egyrészt Massa hungaroringi rugós balesetéről marad számukra emlékezetes 2009, másrészt egy futamgyőzelmen kívül semmit sem tudtak felmutatni az olaszok tíz éve, és ekkor kezdődött el máig tartó nyeretlenségi szériájuk is.
A Red Bull is hasonló cipőben járt, mint a Mercedes, igaz nem abban a tekintetben, hogy még csak a mezőnyben sem voltak ott, hanem abban, hogy még nem volt konstruktőri bajnoki címük. Bár a Mercedes az ’50-es években is learatta a babérokat, akkoriban még nem járt világbajnoki elismerés a legjobb csapatnak. 2009-ben a Brawn GP diadalmaskodott, az azóta eltelt kilenc évet viszont az energiaitalosok és az Ezüst Nyilak uralták, amely két csapat tehát az elmúlt tíz évben szerezte összes konstruktőri elsőségét.
Az RB5-öst egy V8-as Renault-motor hajtotta, az istálló pedig abban az évben fektette le későbbi sikereinek alapjait, hiszen megszerezték első sikerüket 2009-ben, amit öt további követett, a világbajnokságot pedig a második helyen zárta a Vettel-Webber duóval induló osztrák csapat.
A McLaren istállója 2009-ben még a rendkívüli sikereket hozó, mercedeses korszakát élte. A szezont jókora lemaradással kezdte a világbajnoki címvédő alakulat, azonban az év második felére összeszedte magát a McLaren. A wokingiak azonban a későbbiekben hanyatlásnak indultak, hiszen 2009 januárja óta összesen 20 győzelmet arattak, a legutolsót a 2012-es szezonzárón, Jenson Button révén. A jelenlegi mezőny második legsikeresebb istállójának újabb konstruktőri siekre pedig 1998 óta várat magára.
Hogy 2029-re mit hoz az élet, azt senki sem tudhatja, de még az is lehet, hogy a Ferrari vagy a McLaren feltámadásától, netán a Racing Point első világbajnoki címétől, vagy Fernando Alonso visszatérésétől lesz emlékezetes az előttünk álló évtized. Mi kíváncsian várjuk, mit hoz a jövő.